MS Windows
briani 27239
Fingerscanneren på IBM Thinkpad
Fra : Morten Due Jensen

Dato : 02-02-05 11:21

Hejsa,

Vi har indkøbt en bunke IBM Thinkpad T42. Fin maskine, men vi har et issue
med fingerscanneren:

Hvis man logger på netværket med sin pegefinger (eller en anden valgfri
finger), fungerer det ganske fremrygende. Bortset fra, at når man ikke er på
netværket. så kommer følgende fejlmeddelelse:

"A domain controller for your domain could not be contacted. You have been
loggod on using cached account information. Changes made to your profile
since you last logged on may not be available."

Her klikker man ok eller trykker enter - og så fungerer alting som før.

Vi bruger IKKE roaming profiles, og problemet forsvinder, hvis man fjerner
fingerprint software. Vi har både problemmet på standard imaget, der følger
med, og på vores hjemmeproducerede images.

Jeg har prøvet at sætte ReportDC til 1 i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon -
det gav ingen effekt.

IBM's forslag er at man altid skal logge på med netværks-stikket i. Og så
mister vi jo hele ideen med den bærbare. Er der nogen, der har et bedre
forslag?

Morten Due Jensen

Fra : ///M

Dato : 02-02-05 13:36

Morten Due Jensen wrote:

> Vi har indkøbt en bunke IBM Thinkpad T42. Fin maskine, men vi har et
> issue med fingerscanneren:

Har læst dit indlæg, men kan ikke se hvor dit "issue" er...?

Er det beskeden der kommer når du ikke er på netværket. Vil du undgå den?

> IBM's forslag er at man altid skal logge på med netværks-stikket i.
> Og så mister vi jo hele ideen med den bærbare. Er der nogen, der har
> et bedre forslag?

Forklar IBM at I vil have muligheden for at fjerne beskeden - skal jo
indstilles i deres software - ikke i Windows!

///M

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 02-02-05 15:47

///M wrote:

> [...]
loggod on using cached account information. Changes made to your profile
since you last logged on may not be available."

Det er ikke ødelæggende for vores foretning, at den besked kommer - blot
irriterende. Men vi har omkring 70 maskiner - og jeg ved, at spørgsmålet vil
komme.

De fleste af mine kollegaer er så intelligente, at de godt ved, at der er
ikke er adgang til firmaets netværk, når de starter deres maskine i bilen...

> Forklar IBM at I vil have muligheden for at fjerne beskeden - skal jo
> indstilles i deres software - ikke i Windows!

Vi har prøvet IBM - det var dem der foreslog, at vi kun bruger vores bærbare
på firmaets netværk. Jeg håber på at finde en anden hos IBM at spørge.

Desuden KAN det godt være et Windows issue. Det er Windows der kommer med
meddelelsen. Det gjorde Windows også i NT4 - men microsoft blev enige med
sig selv om, at den ikke var nødvendig i Windows 2000 - hvilket jo var et
klogt træk.

Morten Due Jensen

Fra : ///M

Dato : 02-02-05 16:19

Morten Due Jensen wrote:
> Vi har prøvet IBM - det var dem der foreslog, at vi kun bruger vores
> bærbare på firmaets netværk. Jeg håber på at finde en anden hos IBM
> at spørge.

Hehe - lyder som en god idé! :)

> [...]
> med meddelelsen. Det gjorde Windows også i NT4 - men microsoft blev
> enige med sig selv om, at den ikke var nødvendig i Windows 2000 -

Jeg tror jeg misforstod dig, da jeg antog at beskeden kom fra softwaren - da
du nævnte den ikke kom hvis IBM softwaren blev fjernet. Er du helt sikker på
det er en Windows besked/fejlmelding?

I hvert fald har jeg aldrig set den besked, og jeg har da haft mange pc'ere
og bærbare til at logge på netværk uden en Domain Controller i nærheden.
Altså kan vi nok godt konkludere at beskeden på en eller anden måde er
aktiveret af IBM softwaren.

///M

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 02-02-05 16:31

///M wrote:

> [...]
> nærheden. Altså kan vi nok godt konkludere at beskeden på en eller
> anden måde er aktiveret af IBM softwaren.

Har du prøvet med en NT4 maskine? Hvis du kan få fat i en sådan, så skulle
meddellelsen dukke op. Det er i hvert fald hvad jeg har oplevet.

Morten Due Jensen

Fra : ///M

Dato : 02-02-05 16:34

Morten Due Jensen wrote:

> Har du prøvet med en NT4 maskine? Hvis du kan få fat i en sådan, så
> skulle meddellelsen dukke op. Det er i hvert fald hvad jeg har
> oplevet.

Det må jeg tilstå at jeg ikke har afprøvet (for nylig *GG*), men Win2000 og
fremefter gør det ikke (pr. default). Det kan måske så være en opsætning,
formentlig styret af en Group Policy, men den kender jeg i så fald ikke til
(men der er også mange *SS*)

///M

Fra : Is

Dato : 02-02-05 19:50

Jeg ved intet om dette, men af andre årsager skal jeg logge på som to
brugere !
en når jeg er på netværk, og en anden når jeg ikke er på netværk ??

( når jeg har haft åbnet Acces når jeg er på "firma netværk" kan jeg ikke
køre Acces uden jeg er "på" , derfor en anden når jeg ikke er "på" )

Bare et bud !!

Erik Isager

Fra : Morten-Kristensen

Dato : 04-02-05 13:06

> [...]
> loggod on using cached account information. Changes made to your profile
> since you last logged on may not be available."

Den besked får vi også hos os. Vi bruger Toshiba bærbare uden fingerscanner.
Så jeg tror det er en Windows-besked.

Men vi bruger roaming-profiles, hvor det er en "vigtig" besked.
Så det undre mig lidt, når i ikke bruger roaming-profiles, at i også
får denne besked.

-morten