MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Proceslinie 9 ikoner i Hurtig start
Fra : Per F Andersen

Dato : 01-02-05 18:22

Jeg kan ikke få vist mere end 9 ikoner i proceslinien?
Når jeg flytter f.eks. Word-ikonen, så den kommer blandt de synlige,
opdaterer, er den alligevel ikke synlig ved næste opstart??

mvh per

Fra : Per F Andersen

Dato : 01-02-05 18:35

Jeg bruger win XP

Fra : Allan / Kolding

Dato : 01-02-05 18:56

Lås proces linien op og flyt bjælken til højre,
og lås så proceslinien igen.

H. klik på proceslinien for at låse den op og låse den igen.

--
Allan / Kolding

KLIP

Fra : Per F Andersen

Dato : 01-02-05 20:23

Allan / Kolding wrote:
> Lås proces linien op og flyt bjælken til højre,
> og lås så proceslinien igen.
>
> H. klik på proceslinien for at låse den op og låse den igen.

Ja, det er jo det jeg har gjort, uden at jeg har kunnet få placeret
word-ikonet og uden at få mere end 9 ikoner!!

Fra : Denn!s H

Dato : 01-02-05 21:21

"Per F Andersen" <fjernperslet@f---andersen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo det jeg har gjort, uden at jeg har kunnet få placeret
> word-ikonet og uden at få mere end 9 ikoner!!

Hjælper det måske at gøre proceslinien dobbelt så høj?

--
vh
Denn!s H

Fra : Per F Andersen

Dato : 01-02-05 22:09

Denn!s H wrote:
> Hjælper det måske at gøre proceslinien dobbelt så høj?

Nej!!!
Efter genstart er proceslinien præcis som før!

Fra : Anders Lund

Dato : 02-02-05 07:58

Per F Andersen wrote:

> Nej!!!
> Efter genstart er proceslinien præcis som før!

Så så, du behøver ikke at råbe.

Du sidder vel ikke i et netværk med en administrator som har lavet nogle
specielle rettigheder til brugerne, vel?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Per F Andersen

Dato : 02-02-05 13:09

Anders Lund wrote:
> Du sidder vel ikke i et netværk med en administrator som har lavet
> nogle specielle rettigheder til brugerne, vel?

Det er min egen standalonePC.

mvh per

Fra : ///M

Dato : 02-02-05 13:57

Per F Andersen wrote:
> Jeg kan ikke få vist mere end 9 ikoner i proceslinien?
> Når jeg flytter f.eks. Word-ikonen, så den kommer blandt de synlige,
> opdaterer, er den alligevel ikke synlig ved næste opstart??

Præcis hvad mener du med "opdaterer" - det er jo ikke nogen knap eller
funktion til refresh...

Prøv at højreklikke i området, men uden for et ikon, og vælg øverste punkt
("Open Folder" i engelsk WinXP). Dette åbner en Explorer med dine links og
skulle meget gerne afspejle indholdet af din "Hurtig Start" - Ja/Nej?

Opret dit link der og se om det bliver der - hvis ikke så er det nok fordi
nogen/noget sletter det fra den mappe :)
Kan du egentlig oprette ikon nr. 10 hvis det ikke lige er Word, men fx.
notepad...?

///M

Fra : Per F Andersen

Dato : 02-02-05 16:52

///M wrote:
> Præcis hvad mener du med "opdaterer" - det er jo ikke nogen knap eller
> funktion til refresh...
OK, Låse proceslinie og genstarte

> [...]
> punkt ("Open Folder" i engelsk WinXP). Dette åbner en Explorer med
> dine links og skulle meget gerne afspejle indholdet af din "Hurtig
Ja

> [...]
> fordi nogen/noget sletter det fra den mappe :)
> Kan du egentlig oprette ikon nr. 10 hvis det ikke lige er Word, men
Problemet er ikke om jeg kan oprette ikonerne - det kan jeg godt, men jeg
får kun vist de 9 i proceslinien og får så >> for resten, og jeg kan ikke
selv styre hvilke af de 9 jeg vil se.

mvh per

Fra : ///M

Dato : 03-02-05 00:59

Per F Andersen wrote:

> Problemet er ikke om jeg kan oprette ikonerne - det kan jeg godt, men
> jeg får kun vist de 9 i proceslinien og får så >> for resten, og jeg
> kan ikke selv styre hvilke af de 9 jeg vil se.

Så problemet er ikke oprettelsen, men at den ændrer bredden på området til
din Quick Start automatisk, efter en genstart?
Hmm - ja, altså hvis du kan leve med det, og bare vil have en anden
rækkefølge på dine ikoner, bør du kunne bruge drag'n'drop princippet til at
bestemme rækkefølgen. Virker det? Også efter genstart?

///M

Fra : Per F Andersen

Dato : 03-02-05 09:15

///M wrote:
> Så problemet er ikke oprettelsen, men at den ændrer bredden på
> området til din Quick Start automatisk, efter en genstart?
Ja, den bliver reduceret til 9, selvom der er 12 ikoner.

> Hmm - ja, altså hvis du kan leve med det, og bare vil have en anden
> rækkefølge på dine ikoner, bør du kunne bruge drag'n'drop princippet
> til at bestemme rækkefølgen. Virker det? Også efter genstart?
Nej, det virker ikke!

mvh per

Fra : ///M

Dato : 03-02-05 10:41

Per F Andersen wrote:
> Ja, den bliver reduceret til 9, selvom der er 12 ikoner.

> Nej, det virker ikke!
>
> mvh per

Så er den godt nok i stykker :)
Ehm - med fare for at lyde som en TDC IT supporter - så overvej at bruge
gendannelses-punktet i WinXP - kør baglæns indtil det virker igen.
Jeg synes tit man hører om fejl i Start-linien generelt (fx. også det med at
den kan fjerne sjældent brugte ikoner nede ved uret - selvom man stiller
sine egne præferencer gemmer den visse programmer for mig) - der er desværre
ikke så mange der har fundet brugbare løsninger.
///M