MS Windows
briani 27239
Slå xp's automatiske gendannelseaf systemf~
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 11:08

Hejsa Alle

Hvis jeg vil skyde en anden version af appwiz.cpl ind under winnt\system32
så bliver den over skrevet efter 1sekundt.. :o/
Kan jeg ikke slå det fra, eller komme udenom det ?
Kan jeg evt smide appwiz.cpl ind det sted hvor xp Læser kopien fra ??

Håber der er en der har noget indgående viden om xp, er lidt på skideren her
:o/

Mvh
Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-05 14:19

Juel wrote:

> Kan jeg ikke slå det fra, eller komme udenom det ?

Nope.

> Kan jeg evt smide appwiz.cpl ind det sted hvor xp Læser kopien fra ??

Nope.

> Håber der er en der har noget indgående viden om xp, er lidt på

Problemet er det samme på Windows 2000 fra Service Pack 2.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 15:12

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493

hehe tak for svaret, men det var ikke meget hjælp :o/

Mvh
Morten

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-02-05 16:46

Jesper G. Poulsen wrote:

> Nope.

Selvfølgelig kan man det.

http://www.jsiinc.com/SUBK/tip5300/rh5392.htm

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-05 18:19

Sune Storgaard wrote:

> http://www.jsiinc.com/SUBK/tip5300/rh5392.htm

Uhh, en snavset måde... Det vil ikke anbefale at man gør, uanset...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-02-05 19:54

Jesper G. Poulsen wrote:

> Uhh, en snavset måde... Det vil ikke anbefale at man gør, uanset...

Nej hvis man er IT-Mongol er det ikke en metode jeg vil anbefale, men folk
med en IQ over 80 har rimelig gode chancer.

Det er iøvrigt også muligt at gøre det fra en bootdisk, og så erstatte dem,
sammen med den i cache'en eller tømme cache'en.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-05 19:57

Sune Storgaard wrote:

> Nej hvis man er IT-Mongol er det ikke en metode jeg vil anbefale, men
> folk med en IQ over 80 har rimelig gode chancer.

Jeg vil ikke anbefale at man roder rundt i Windows' systemfiler med en
hexeditor, uanset hvem man er !!

Fra : Edmund

Dato : 01-02-05 19:17

Jesper G. Poulsen wrote:

> Nope.

> Nope.

Hvorfor ikke.?
Man kan vel slette eller erstatte appwiz.cpl i
C:\WINDOWS\system32\dllcache

Måske der også ligger en kopi af filen i windows/servicepackfiles, hvis
man da har denne mappe.
--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-05 19:27

Edmund wrote:

> Hvorfor ikke.?

Fordi Windows har indbygget et system der sikrer vigtige systemfiler.
Ændrer man disse filer, så sørger systemet selv for at genskabe de
ændrede data.

> Man kan vel slette eller erstatte appwiz.cpl i
> C:\WINDOWS\system32\dllcache

Det kan man godt, men man får ikke systemet til at fungere bagefter.
Man vil drukne i popup-vinduer der gør opmærksom på at vigtige
systemfiler er skadet eller mangler...

Grunden til at jeg ved alt dette er, at jeg fik ødelagt en gamerweekend
på den konto, sidste efterår...

Fra : Edmund

Dato : 01-02-05 19:54

Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
> systemfiler er skadet eller mangler...

> Grunden til at jeg ved alt dette er, at jeg fik ødelagt en
> gamerweekend på den konto, sidste efterår...

Er det så lige præcis med appwiz.cpl du prøvede.

Jeg har ikke prøvet med appwiz.cpl men med andre, jeg bliver kun spurgt
første gang XP ikke kan finde filen i C:\WINDOWS\system32\dllcache, den
spørger så efter XP cd som jeg så siger nej til, og blev aldrig spurgt
siden.

Den gang jeg kørte med XP SP1 havde jeg altid slettet alle filer i
C:\WINDOWS\system32\dllcache og det gav aldrig problemer.
Jeg havde også slettet alle filerne i Windows/servicepackfiles
Man har ikke denne mappe hvis servicepakken er integreret på XP cd´en

Lyder som om du var ret uheldig i den gamerweekend

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-05 14:27

Edmund wrote:

> Er det så lige præcis med appwiz.cpl du prøvede.

Nej... Det var en virus der havde forvildet sig derind - den lod sig
ikke fjerne igen.

> Lyder som om du var ret uheldig i den gamerweekend

Jeg var ret træt af det, til sidst.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-02-05 17:47

> ikke fjerne igen.
[KLIP]

På din pc? Det troede jeg ikke kunne lade sig gøre

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-05 19:50

Jørgen Nielsen wrote:

> På din pc? Det troede jeg ikke kunne lade sig gøre

Jeg havde eksperimenteret med AVG's indstillinger - bad move :-/

Så der var en virus der fik sig placeret således at Windows selv
forsvarede dens position med næb og klør