MS Windows
briani 27239
Opstart i fejlsikret tilstand?
Fra : Göran Wennerström

Dato : 31-01-05 16:46

Hej, hvad kan der være galt når en computer med windows xp pro bliver ved at
ville starte i fejlsikret tilstand, men ligemeget hvad jeg vælger, så kommer
man tilbage til hvor man vælger hvad man vil:
Normal opstart.
Fejlsikret opstart
Fejlsikret opstart med netværk, etc.

Det kommer en blå skærm frem lige før den genstarter, men jeg kan ikke læse
hvad der står, det går så hurtigt.

Jeg prøvede at komme orginalen i, men når jeg vælger reparer, så ber den om
at jeg skriver exit, og så sker der ikke mere.

Hvad kan jeg gøre, uden at fomatere?

Venlig hilsen Göran.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-05 18:03

"Göran Wennerström" <g[fjern dette]w@post.olivant.fo> skrev:

>Det kommer en blå skærm frem lige før den genstarter, men jeg kan ikke læse
>hvad der står, det går så hurtigt.

Højreklik på Denne computer => Egenskaber => Avanceret => Startup
and Reocvery (ved ikke, hvad det hedder i dansk XP) =>
Instillinger => slå automatisk genstart fra.

Om du så bliver klogere af den blå skærm, som du får at se er
tvivlsomt, men måske.
--
Knud

Fra : Göran Wennerström

Dato : 31-01-05 18:52

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> [...]
> Instillinger => slå automatisk genstart fra.
>
> Om du så bliver klogere af den blå skærm, som du får at se er

Hej igen, og tak for svar.

Problemet er jo at jeg ikke kommer ind til noget som helst, tænder
kontakten, begynder at læse ind, kommer til den sorte skærm med de 4-5
muligheder at fortsætte, hvad så jeg gør, kører den bare fra begyndelsen
igen, og det er det som jeg ikke har været ude for før, og ved ikke hvordan
jeg kan komme videre???

Venlig hilsen Göran.

Fra : Filip

Dato : 01-02-05 10:43

> [...]
> muligheder at fortsætte, hvad så jeg gør, kører den bare fra begyndelsen
> igen, og det er det som jeg ikke har været ude for før, og ved ikke

Mærkeligt. Jeg har lige fået en bærbar til reperation med præcis det samme
problem. Det skete efter at SP2 var blevet installeret. Har du også
installeret SP2 inden den lavede lort i den. Hvis ikke er der måske tale om
en ny virus?????

Filip

Fra : Göran Wennerström

Dato : 01-02-05 13:34

"Filip" <filipravn@hotmail.com> skrev> Mærkeligt. Jeg har lige fået en
> [...]
> problem. Det skete efter at SP2 var blevet installeret. Har du også
> installeret SP2 inden den lavede lort i den. Hvis ikke er der måske tale

Computeren blev brugt som normalt, intet instaleret, eller noget andet, blev
slukket om aftenen, tænd om morgenen, og så kom de "fejlsikret opstart" og
andre muligheder, men den kommer ikke videre, alså, den laver en halvhjertet
opstart, så slukker den, og kommer tilbage til udgangspunktet.

Der har været sp2 installeret, men den blev fjernet igen for uger tilbage.

En ny virus, så skulle der på nettet være flere med samme problem, eller?

Jeg har aldrig oplevet det før, og heller ikke hørt om at det ikke er
mulighed at komme videre derfra.

Venlig hilsen Göran.

PS. Om du finder en forklaring, venlig del dem med os andre.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 31-01-05 18:34

On Mon, 31 Jan 2005 15:45:38 -0000, "Göran Wennerström" <g[fjern
dette]w@post.olivant.fo> wrote:

> [...]
>
>Jeg prøvede at komme orginalen i, men når jeg vælger reparer, så ber den om
>at jeg skriver exit, og så sker der ikke mere.

Hvis jeg husker rigtigt så,
hold shift tasten nede under hele opstarten
mvh Ebbe

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-01-05 21:19

Göran Wennerström wrote:
> Jeg prøvede at komme orginalen i, men når jeg vælger reparer,
> så ber den om at jeg skriver exit, og så sker der ikke mere.

Du starter reparationen forkert.
Første gang den spørger om du vil reparere, skal du vælge fortsæt
og IKKE reparér.
Dernæst skal der vist trykkes F8 for at komme videre og først
derefter skal du trykke reparér. Så overskriver du de gamle
systemfiler.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-01-05 21:20

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
> Dernæst skal der vist trykkes F8 for at komme videre og først
> derefter skal du trykke reparér. Så overskriver du de gamle

Og et link med billeder:
http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm#How%20to%20Repair%20Windows%20XP%20by%20Installing%20Over%20top%20of%20Existing%20Setup:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-02-05 22:27

Göran Wennerström wrote:
> [...]
> jeg
> vælger, så kommer man tilbage til hvor man vælger hvad man vil:
<snip>

Jeg har set problemet med at computere kun vil starte op i fejlsikret
tilstand flere gange, nogle gange virker det at lave en ny brugerkonto
og så starte med den. Andre gange hjælper en defragmentering og
fjernelse af spy- og adware.

Jeg ville dog se at komme frem til hvad der står i den fejlmeddelelse
du ikke kan nå at se, det er sikkert en softwarefejl. Fx en skidt
drivere, evt. til grafikkortet. Prøv at fjern den i fejlstikret og
installer den
igen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Göran Wennerström

Dato : 01-02-05 23:04

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev

> [...]
> du ikke kan nå at se, det er sikkert en softwarefejl. Fx en skidt
> drivere, evt. til grafikkortet. Prøv at fjern den i fejlstikret og

Hej igen, for at skære det ud i pap, så er det det eneste der virker den
valgmulighed, jeg kan vælge et af de 4-5 emner, men det sker ikke noget, jeg
kommer bare tilbage til de der 5 muligheder med fejlsikret tilstand, etc,
når jeg sætter xp cd'en i drevet har jeg ikke engang mulighed for at
reparere noget, det eneste den foreslår er at instalere på nyt, og det
prøvede jeg så, men der fik jeg også problemer med den hurtige version at
formatere, ikke før jeg manuelt havde formateret hele lortet, kunne jeg
installere xp pro igen, så den kører igen, jeg vil bare gerne vide hvad det
gør at jeg ikke kunne lave andet, end en format c:

Venlig hilsen Göran.

Fra : Filip

Dato : 02-02-05 07:51

> [...]
> det
> gør at jeg ikke kunne lave andet, end en format c:

Problemet med den pc jeg ligger inde med er at jeg ikke kan boote op på en
cd og formatere systemet. Bios er sat op til cd som første boot. Men jeg
prøvede også kun med min egen XP cd. Skulle det ikke kunne lade sig gøre, at
boote på en anden XP cd, end den der ligger i forvejen??? Men jeg får den
oprindelige i aften, så må jeg jo prøve mig lidt frem.

Filip