MS Windows
briani 27239
Antal drev i windows??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-01-05 10:23

Hey..

Jeg er kommet til at tænke på, om der mon stadig er en begrænsning på antal
drev i windows?

I dag har man jo flere og flere drev, f.eks. kortlæsere, usd-diske osv. så
før eller siden vil nogen vel løbe ind i en begrænsningen på de 25 eller er
det 27 drev, der nu er...

Kan man måske i fremtiden f.eks. kalde et drev for C1: eller CA: ??

Claus

Fra : jda^fx

Dato : 28-01-05 14:04

On Fri, 28 Jan 2005 10:22:47 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>det 27 drev, der nu er...
>
>Kan man måske i fremtiden f.eks. kalde et drev for C1: eller CA: ??

Jeg er faktisk ikke helt sikker, men jeg fik den samme tanke. Alcohol
120% kan jo emulere 31 drev, og jeg har haft den til at gøre det bare
for sjov. Det eksplodere ikke, men jeg havde ikke lige så mange images
at putte i. Men den scannede godt nok igennem alle drevene. De begyndt
så at hedde AVX01, AVX02 osv.

jda^fx

Fra : Palle

Dato : 28-01-05 23:24

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> for sjov. Det eksplodere ikke, men jeg havde ikke lige så mange images
> at putte i. Men den scannede godt nok igennem alle drevene. De begyndt

UNC-konvertionen til navngivning af computer\drev\mappe osv. anvender ét
bogstav (A-Z) til drevbetegnelsen. Så indtil videre er svaret på det
oprindelige spørgsmål vist Nej.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-01-05 12:25

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev

> UNC-konvertionen til navngivning af computer\drev\mappe osv. anvender ét
> bogstav (A-Z) til drevbetegnelsen. Så indtil videre er svaret på det
> oprindelige spørgsmål vist Nej.

Før eller siden må nogen løbe tør for drev...

Min eget setup ser sådan ud, og det er vel næppe særligt ekstremt. Tallene
er logiske drev/partitioner

Interne harddiske 4
diskette og cd 3
Eksterne HD 4
kortlæser 6
flashpen 1
printerkortlæser 5
kamera 1

I alt 24 logiske drev, når det hele er tændt, og det er det meget ofte. Dog
kan jeg slå kortlæseren fra i printeren, da jeg aldrig bruger den.

Så der skal ikke meget til, før jeg løber tør for drevbetegnelser...

Claus

Fra : Akasut

Dato : 29-01-05 16:15

> [...]
Dog
> kan jeg slå kortlæseren fra i printeren, da jeg aldrig bruger den.

Med mindre du bruger seks forskellige korttyper, har du lov til at fjerne
bogstavet for de typer, du ikke bruger. Mon ikke det giver dig plads i
alfabetet de næste 15 år...

Fra : jamen

Dato : 29-01-05 00:41

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> før eller siden vil nogen vel løbe ind i en begrænsningen på de 25 eller er

Hvis du kører NTFS er der jo også muligheden for at mounte et drev i en
mappe. På den måde er der ingen øvre grænse..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-01-05 12:26

"jamen" <jamen@invalid> skrev i

> Hvis du kører NTFS er der jo også muligheden for at mounte et drev i en
> mappe. På den måde er der ingen øvre grænse..

Jeg kører NFTS, men ikke på mine flytbare diske, men jeg har aldrig prøvet
det, du beskriver. Hvad er fidusen?

Claus

Fra : jda^fx

Dato : 29-01-05 13:32

On Sat, 29 Jan 2005 12:26:12 +0100, "Claus Tersgov"
> [...]

>"jamen" <jamen@invalid> skrev i

>Jeg kører NFTS, men ikke på mine flytbare diske, men jeg har aldrig prøvet

Man kan gøre det med kommandoen mountvol. Microsofts dokumentation kan
findes her:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/ntcmds.mspx
Scroll ned til mountvol. De nævner faktisk lige netop det med at løbe
tør for drev.

jda^fx