MS Windows
briani 27239
Starte "Søg"-funktionen med en tast
Fra : Jakob G.

Dato : 27-01-05 14:52

Hej!

Jeg bruger ofte søgefunktionen under Start-knappen og kunne godt tænke mig
at kunne åbne den vha en genvejstast, så den åbner direkte i søgevinduet
"Alle filer og mapper" med eet tastetryk. Kan man det? Og hvordan gør man i
så fald?
Jeg bruger XP.

--
Venlig hilsen Hanno

Fra : Max

Dato : 27-01-05 15:13

Hej

> "Alle filer og mapper" med eet tastetryk. Kan man det? Og hvordan gør man
> så fald?

Kan du ikke bruge F3 ?

Mvh Max

Fra : J

Dato : 27-01-05 15:18

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Alle filer og mapper" med eet tastetryk. Kan man det? Og hvordan gør man

F3 søger i det aktuelle dokument eller hvor du står. Trykker du WIN+F3 får
du Søgefunktionen som du kender den fra Startknappen/Genvejmenuen i
Stifinder

Fra : csm

Dato : 27-01-05 15:20

F3 tasten kan vel gøre det ?

Fra : J

Dato : 27-01-05 15:42

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i en meddelelse
> F3 tasten kan vel gøre det ?

Prøve at trykke F3 når du har din nyhedslæser åbnet og prøv så Win+F

Fra : jda^fx

Dato : 28-01-05 14:10

On Thu, 27 Jan 2005 14:51:58 +0100, "Jakob G." <nogen@emialadresse.dk>
wrote:

> [...]
>"Alle filer og mapper" med eet tastetryk. Kan man det? Og hvordan gør man i

Hvis du mener at du vil søge i stifinder skal du bare trykke start + f
samtidigt. start eller Windows tasten har en del genveje,Windows + f =
søg, Windows + m = toggle desktop, Windows + e = vis stifinder,
Windows + l = lås computer er dem jeg lige kan huske, men der er
flere.

jda^fx

Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 19:10

> [...]
> søg, Windows + m = toggle desktop, Windows + e = vis stifinder,
> Windows + l = lås computer er dem jeg lige kan huske, men der er

Tak for svarene allesammen, det var da et tip jeg kan bruge. Men kan man så
også gøre det sådan at man automatisk starter søgningen som "Alle filer og
mapper"-vinduet? Måske forlanger jeg for meget nu, men det kunne jo være...

--
Hilsen Jakob

Fra : jda^fx

Dato : 28-01-05 20:11

On Fri, 28 Jan 2005 19:10:04 +0100, "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk>
wrote:

> [...]
>mapper"-vinduet? Måske forlanger jeg for meget nu, men det kunne jo være...

tror jeg ikke, du må nok finde dig i at skulle klikke en gang med
musen eller 2 gange pil ned og enter :¤). Men hvis du bruger den
sidste metode så skal du stadig ikke slippe keybordet for at få fat i
musen :¤)

jda^fx

Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 21:38

> [...]
> musen eller 2 gange pil ned og enter :¤). Men hvis du bruger den
> sidste metode så skal du stadig ikke slippe keybordet for at få fat i

Tak - det kan jeg godt leve med.

Tak for hjælpen!

--
Hilsen Jakob

Fra : jda^fx

Dato : 28-01-05 21:45

On Fri, 28 Jan 2005 21:38:12 +0100, "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk>
wrote:

>Tak - det kan jeg godt leve med.
>
>Tak for hjælpen!

Velbekomme

jda^fx

Fra : jamen

Dato : 28-01-05 20:46

Jakob wrote:

> [...]
> mapper"-vinduet? Måske forlanger jeg for meget nu, men det kunne jo være...

Du kan sætte den til at bruge klassisk søgning som standard:

http://www.winguides.com/registry/display.php/1067/

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
Value Name: Use Search Asst
Data Type: REG_SZ (String Value)
Value Data: yes or no (default = yes)

Fra : Lars

Dato : 31-01-05 21:03

In article <jevKd.85765$Vf.3798744@news000.worldonline.dk>, nejnej@nejnejnej.dk says...
> [...]
> mapper"-vinduet? Måske forlanger jeg for meget nu, men det kunne jo være...

Det kan lade sig gøre med Macro Express, hvor du kan programmerer macroer, der køre i alle
windows programmer:

http://www.macros.com

--
Best regards