MS Windows
briani 27239
Windows crasher
Fra : Peter Svennson

Dato : 26-01-05 19:55

Hej.

jeg kører windows XP Professional med service pack 1. Maskinen lukker
uventet ned på de mest uventede tidspukter, dog mest når den er belastet
forholdsvis meget. Den crasher fuldstændigt og starter selv op igen fra
kommandoprompt.

Når windows atter er oppe at køre kommer flg. meddelelse: systemet er
gendannet efter en alvorlig systemfejl.
Detaljerne omkring fejlen er disse:

BCCode : 10000050 BCP1 : BB995BF8 BCP2 : 00000000 BCP3 : BF87B2DD
BCP4 : 00000002 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

Hvis nogen ved hvad "fixet" er, vil jeg blive meget glad for hjælp hertil.

MVH

Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-05 21:10

Peter Svennson wrote:

> belastet forholdsvis meget. Den crasher fuldstændigt og starter selv
> op igen fra kommandoprompt.

Slå 'Automatisk genstart ved fejl' fra.

Notér _hele_ den blå fejlmeddelse ordret ned og post den her.

Fra : Peter

Dato : 01-02-05 17:15

> Slå 'Automatisk genstart ved fejl' fra.
>
> Notér _hele_ den blå fejlmeddelse ordret ned og post den her.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Så er jeg tilbage igen igen...

Jeg har reinstalleret mit system, windows XP pro, sp2. Jeg har samme problem
igen.

På opfordring fra Jesper kommer her den ordrette meddelelse fra systemet:

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : 00000018 BCP3 :
F70AAED8

BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Fejlrapporten indeholder følgende filer:

C:\DOCUME~1\TEGNES~1\LOKALE~1\Temp\WERd4f8.dir00\Mini020105-01.dmp

C:\DOCUME~1\TEGNES~1\LOKALE~1\Temp\WERd4f8.dir00\sysdata.xml

Meddelelsen er kopieret fra meddelelseboksen.

Kan nogen hjælpe mig vil jeg blive MEGET glad - på forhånd tak!

Peter

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 26-01-05 22:11

Peter Svennson wrote:
> [...]
> uventet ned på de mest uventede tidspukter, dog mest når den er belastet
> forholdsvis meget. Den crasher fuldstændigt og starter selv op igen fra

Hos mig var det en overclocket CPU, der ikke fik strøm nok. Den fik 0,15
V mere, så virkede det. Overclocker du ikke, så kan det måske være
overophedning pga. dårlig køling?

VH
Finn A. Hansen

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 26-01-05 23:35

"Peter Svennson" <virkerikke@it.invalid> wrote in message
> [...]
> BCP4 : 00000002 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1
>
> Hvis nogen ved hvad "fixet" er, vil jeg blive meget glad for hjælp hertil.

Det samme sker for mig. Intet er overclocket og min ram er testet fejlfri.

Er der nogen der kan huske hvor det er man sætter hak sådan så computeren
ikke bare genstarter af sig selv men kommer med den der blå fejlmeddelelse i
stedet?

Fra : Pico

Dato : 27-01-05 00:27

Jógvan Lindenskov wrote:
> "Peter Svennson" <virkerikke@it.invalid> wrote in message
KLIP KLIP

> Er der nogen der kan huske hvor det er man sætter hak sådan så
> computeren ikke bare genstarter af sig selv men kommer med den der
> blå fejlmeddelelse i stedet?

Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for Start og
genoprettelse -> Fjern flueben i "genstart automatisk" og sørg for der
er flueben i "skriv en hændelse..." og i "send en admini...".
Så kommer der i stedet en besked ved systemfejl og der kan læses
hvorfor i loggen.
Pico

Fra : Peter

Dato : 30-01-05 14:00

Hej.

Tak for jeres hjælp.

Jeg har imidlertid tabt tålmodigheden med maskinen. Jeg har købt en ny
harddisk og er ved at geninstallere alt. Det en maskine jeg er meget
afhængig af så derfor valgte jeg en ny HD. Jeg vil så lave den gamle til
slave og derefter overføre alt nødvendigt fra den gamle.

Til orientering: Jeg troede også det havde noget med temp. at gøre så inden
jeg lavede mit indlæg monterede jeg ny kølere på såvel processor som
grafikkort. Begge processorer kører med temp. omkring 30 - så det burde ikke
være noget problem. Jeg har ikke overclocket noget da jeg er afhængig af min
PC Mht. RAM har jeg prøvet at fjerne en klods ad gangen - samme
problem...

Jeg lader vide hvorledes det hele skrider frem efterhånden som jeg får det
til at køre.

MVH

Peter