MS Windows
briani 27239
Hvad laver Windows XP i 20 sekunder efter ~
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 26-01-05 12:32

Efter normal opstart, hvor desktop er klar og Taskbar er udfyldt, kører
harddisken i ca. 20 sekunder, hvor jeg ikke kan starte nogen programmer.
Der er ingen CPU aktivitet at se på grafen og ingen processer, der kører.
Hvad foregår der?
--
Med venlig hilsen, Jørgen

Fra : Davidsen

Dato : 26-01-05 19:04

"Jørgen Christensen" <SLET@DETjchrist@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ct7v3c$eo4$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Der er ingen CPU aktivitet at se på grafen og ingen processer, der kører.

(Egentlig ikke noget svar...)

Da min maskine opførte sig sådan, var det omtrent den tid det tog at finde
en IP-adresse fra TDC's DHCP-server.
Hvorfor eller hvordan problemet opstod, og senere løste sig selv, fandt jeg
aldrig ud af...

Måske er dit problem af samme art?

Mvh
Davidsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-01-05 21:49

Jørgen Christensen wrote:
> [...]
> kører harddisken i ca. 20 sekunder, hvor jeg ikke kan starte nogen
> programmer. Der er ingen CPU aktivitet at se på grafen og ingen

Brug værktøjet bootvis, den kan lave en grundig analyse over hvilke
programmer,drivere mm der loades og på hvilket tidspunkt, samtog tegne en
graf over cpu/disk/ram forbrug.

Kør den og så bare se i de sidste 20 sekunder af grafen hvilke programmer
der kører.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 26-01-05 23:23

> [...]
>aktivitet på min Harddisk nummer 1 og intet på HD 2. Nu skal jeg finde ud
>af, hvad der forårsager det, for jeg kan ikke umiddelbart se årsagen.

Med venlig hilsen Jørgen.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 27-01-05 23:00

Hej Sune.

Nu har jeg rodet en masse i dag med bootvis uden at blive klogere.
Maskinen booter på 23 sekunder, fint. Derefter dør HD aktiviteten efter 2-3
sekunder som normalt, men efter yderligere et par sekunder er der voldsom
diskaktivitet på C-disken i omkring 20 sekunder, hvor der hovedsagelig
skrives og læses på diverse logfiler under system og security (ca. 1200
gange). Harddisken holdes næsten 100% beskæftiget i den periode. CPU
belasning er et par procent, og der er ingen driveraktivitet og process
creates fra startgruppen er for længst overstået.
Når de 20 sekunder er overstået, er maskinen helt fin hurtig, og det kommer
ikke tilbage før næste logon.
Opvågnen fra stand-by eller dvale er ekstremt hurtige.
Jeg fatter ikke en brik. Har du et tip?

Med venlig hilsen Jørgen