MS Windows
briani 27239
tilføje nøgler i registreringsdatabasen
Fra : Jacob Christensen

Dato : 26-01-05 11:14

Hej NG !

to spørgsmål:

1) Findes der en parameter man kan sætte efter sin *.reg commando så man
ikke bliver promtet om man vil importere nøglerne ? (havde tænkt mig at
oprette et par nøgler på alle Computere i domænet via GPO'en, så
brugerne skulle helst ikke promtes)

2) Hvordan tilføjer man nøgler i låste nøgler ? ([HKEY_CURRENT_USER]...)

Fra : Fjollefrans

Dato : 26-01-05 20:28

> [...]
> ikke bliver promtet om man vil importere nøglerne ? (havde tænkt mig at
> oprette et par nøgler på alle Computere i domænet via GPO'en, så

Regedit /s fil.reg

> 2) Hvordan tilføjer man nøgler i låste nøgler ? ([HKEY_CURRENT_USER]...)

hvis man gør det via GPO på et domæne, så burde domæne administratoren have
lov

Fra : jda^fx

Dato : 27-01-05 04:33

On Wed, 26 Jan 2005 11:13:34 +0100, Jacob Christensen
<jpc@_renoflex.dk> wrote:

> [...]
>brugerne skulle helst ikke promtes)
>
>2) Hvordan tilføjer man nøgler i låste nøgler ? ([HKEY_CURRENT_USER]...)

Du kan lave en .msi pakke der distribuerer dem. Det har også den
fordel at du kan trække dem tilbage igen, at du kan tilføje dem i
forskellige scopes og at de bliver trukket tilbage hvis du flytter
maskinen over i et andet scope

jda^fx