MS Windows
briani 27239
Sikkerhed ved deling af mapper på hjemmene~
Fra : Jakob

Dato : 25-01-05 19:47

Jeg har en bærbar pc og en stationær der er begge er på samme router.
Den bærbare er på trådløst.

Jeg har ikke den store erfaring med at opsætte netværk, men det er da
lykkedes mig at lave en brugergruppe, derefter har jeg gjort mine
dokumentmapper på begge computere delte.

Nu kan jeg se begge fra begge maskiner hvilket egentlig var det jeg
ønskede, så lang så godt.

Det jeg gerne vil have afklaret er om der er nogle sikkerhedproblemer i
det. Begge maskiner er på nettet via den omtalte router. Begge maskiner
har installeret zonealarm, og er på anden vis opdateret. Det jeg er
nervøs for er selvfølgelig at andre skal kunne kigge på filerne når de
er gjort delte, og jeg har ikke lige kunne gennemskue hvordan man sørger
for at det er de to pc'er der er de eneste der kan tilgå de delte
mapper.

Gode råd til det vil jeg meget gerne have.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Finn

Dato : 26-01-05 20:26

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har en bærbar pc og en stationær der er begge er på samme router.
Det jeg gerne vil have afklaret er om der er nogle sikkerhedproblemer i

Det simplest og mindste du kan gøre er, at sætte et password på delingerne
(gerne det samme) og så overvej om andre skal have rettigheder til andet end
at læse indholdet.