MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Konstant upload - blaster-sasser???
Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 24-01-05 20:23

Hejsa.

Ved ikke om det er OT, men here goes...
Har 2Megabit Lan (ikke flat rate), og selv ved nul aktivitet kører der en
kostant upload - knap en megabyte i minuttet.
Jeg tror der er noget noget rigtig snot et eller andet sted, men Panda
Titanium antivirus=ingenting, Ad-Aware SE= ingenting, Symantec
Balsterfix=ingenting.
Er der nogen der kan hjælpe - hvad er det, hvordan får man det væk og
hvordan forhindrer jeg det kommer igen??? (er det OT, så send mig please,
please det rigtige sted hen...)

Rune Feldt

System:
1,4 Gb
Windows XP sp1
Windows Firewall aktiv
Tiscali Highway

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-05 20:47

Den 24-01-05 20.22 skrev Rune Feldt-Rasmussen følgende:

> Har 2Megabit Lan (ikke flat rate), og selv ved nul aktivitet kører der en
> kostant upload - knap en megabyte i minuttet.

Prøv at installere en personlig firewall som ZoneAlarm. Så kan du se,
hvilket program som vil sende data, og du kan forhindre forbindelsen.
Det kan måske være en god ide at lukke for din netforbindelse, indtil du
har fået installeret ZoneAlarm. Det kan for eksempel være din computer
bruges i stor stil til at sende spam igennem, eller til at smitte andre
med virus.

Den gratis udgave af ZoneAlarm:
http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 25-01-05 09:24

From: "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk>
Subject: Re: Konstant upload - blaster-sasser???
Date: 24. januar 2005 20:46

[...]

Tak for det, det stoppede hullet - men nu kan hverken Outlook Express eller
Explorer "komme på" - selv om jeg har "givet lov" via Zonealarm??
Nogen ide om hvad det kan skyldes????

Rune

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-05 09:49

Den 25-01-05 09.23 skrev Rune Feldt-Rasmussen følgende:
> [...]

> Tak for det, det stoppede hullet - men nu kan hverken Outlook Express eller
> Explorer "komme på" - selv om jeg har "givet lov" via Zonealarm??

Du har tilsyneladende alligevel ikke givet de to programmer tilladelse,
eller du har muligvis stoppet for al trafik. Fandt du ud af, hvad der
forårsagede trafikken? Hvis du får fundet årsagen og stoppet den, kan du
evt. lukke firewallen.

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 25-01-05 10:05

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> eller du har muligvis stoppet for al trafik. Fandt du ud af, hvad der
> forårsagede trafikken? Hvis du får fundet årsagen og stoppet den, kan du

Havde nægtet adgang for webproxy - og så går den jo lissom' ikke...
Tror måske, der er noget der omgår ZoneAlarm, "Sent" kryber stille opad, men
det er meget, meget langsomt...

Tak for hjælpen,
Rune

Fra : Basil

Dato : 24-01-05 21:52

Rune Feldt-Rasmussen wrote:
> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe - hvad er det, hvordan får man det væk og
> hvordan forhindrer jeg det kommer igen??? (er det OT, så send mig please,

Jeg havde samme problem med install af W2k.
Man er desværre nødt til at hive netkabelet ud, indtil man har fået
installeret noget AV.
Jeg fik (eller havde) allerede problemet da jeg startede opdatering på W
upd. hvilket var det første jeg gjorde efter install.
Kai