MS Windows
briani 27239
Kopiere skrifttyper i WindowsXP
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-01-05 09:14

Hej,

Kan man kopiere skrifttyper fra én XP pc til én anden XP pc? Jeg har en
skrifttype liggende på min pc som en kollega ønsker. Hvis JA, hvordan?

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 10:05

Peter Jensen wrote:

> Kan man kopiere skrifttyper fra én XP pc til én anden XP pc? Jeg har
> en skrifttype liggende på min pc som en kollega ønsker. Hvis JA,
> hvordan?

JA, det kan man...

Man har (normalt) sine skrifttyper/tekstfonte liggende i en folder ved
navn FONTS under Windows folderen: C:\WINDOWS\FONTS
Brug for eksempel Stifinderen for at kigge i mappen...

Dér kan du finde den eller de fonte det drejer sig om og så kopiere
dem som alm. filer, for eksempel til en diskette eller en USB disk.

- Læg disketten i drevet eller tilslut USB-disken til den PC du vil
kopiere TIL.

- Åben KONTROLPANEL.
((( HVIS den beder dig om at vælge en kategori, så KLIK ude til
venstre på "Skift til klassisk visning". )))

- Dobbelt-klik på ikonet SKRIFTTYPER.

- I vinduet med skrifttyper, vælg menuen "FILER" og "INSTALLER NY
SKRIFTTYPE...".

- I vinduet Tilføj Skrifttyper skal du starte med at vælge DREV (drevet
hvor du har dine nye skrifttyper liggende), vælg derefter den korrekte
folder (hvis nødvendigt). Du skal også lige sikre dig, at feltet "Kopier
skrifttype filer til mappens Fonts" er VALGT (flueben). Men det er den
vistnok pr. default.

- Når du "rammer" folderen med skrifttyper, så vil den automatisk lave
en liste over skrifttyperne i ruden for oven. Vælg dem, som det drejer
sig om (evt. klik på "Markér alt") og klik så på "OK".

Herved installeres dine nye skrifttyper i Windows XP samtidig med at
de kopieres på plads i FONTS folderen.

God fornøjelse.

-E.G.

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-01-05 10:44

TAKKER mange gange for svaret. Det lykkes at kopiere.

Fra : Brian Olesen

Dato : 24-01-05 17:29

> JA, det kan man...

Virkelig flot forklaring!!! .-D
Klasse, at nogen herinde ta'r sig tid til at lave en sådan seriøs
gennemgang! - Respekt!!!

Mvh. Brian