/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvordan er det jeg deler drev mellem compu~
Fra : Jakob


Dato : 24-01-05 00:02

Jeg har 2 computere der er på samme router. Begge kører winXP. Jeg
ønsker at kunne se harddiskene på begge maskiner fra begge maskiner, men
hvordan er det lige man gør det.

Venlig hilsen

Jakob

 
 
Mads (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 24-01-05 00:27

On Mon, 24 Jan 2005 00:02:00 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

>Jeg har 2 computere der er på samme router. Begge kører winXP. Jeg
>ønsker at kunne se harddiskene på begge maskiner fra begge maskiner, men
>hvordan er det lige man gør det.

Denne Computer > marker drev > højreklik > Deling & sikkerhed

flueben i Del denne mappe på netværket
og i Tillad brugere at ændre filer ( hvis man må kunne
gemme og slette på drevet )

mvh Mads

Jakob (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 24-01-05 08:35


> flueben i Del denne mappe på netværket
> og i Tillad brugere at ændre filer ( hvis man må kunne
> gemme og slette på drevet )

OK det prøver jeg, kan man begrænse adgangen til de to maskiner, det jeg
tænker på er naturligvis om jeg gør mit system mere usikkert mht angreb
udefra når jeg deler mapper ?

Venlighilsen

Jakob

Jakob (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 24-01-05 08:41


> flueben i Del denne mappe på netværket
> og i Tillad brugere at ændre filer ( hvis man må kunne
> gemme og slette på drevet )

og så lige et tillægsspørgsmål, når jeg kører zonealarm skal jeg så lave
et iprange hvor de begge er indenfor for at få det til at funge ?

Venlig hilsen

Jakob

Calle. (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 24-01-05 16:06

Jakob wrote:
>> flueben i Del denne mappe på netværket
>> og i Tillad brugere at ændre filer ( hvis man må kunne
>> gemme og slette på drevet )
>
> og så lige et tillægsspørgsmål, når jeg kører zonealarm skal jeg så
> lave et iprange hvor de begge er indenfor for at få det til at funge ?
>
Det er vel ikke nødvendigt med firewall, når du har router på. Og hvis du
vil have det, hvorfor bruger du så ikke den der er indbygget i XP istedet fo
at bruge zonealarm
--
Calle.



Kim Ludvigsen (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 24-01-05 16:45

Den 24-01-05 16.05 skrev Calle. følgende:

> Det er vel ikke nødvendigt med firewall, når du har router på. Og hvis du
> vil have det, hvorfor bruger du så ikke den der er indbygget i XP istedet fo
> at bruge zonealarm

XPs firewall gør ikke meget forskel, hvis man har router med firewall
eller NAT. Men hverken router eller XPs firewall beskytter mod udgående
trafik. Har man brug for beskyttelse mod den slags, kan ZoneAlarm være
en god ide.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen
http://kimludvigsen.dk

Calle. (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 24-01-05 18:41

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 24-01-05 16.05 skrev Calle. følgende:
>
>> Det er vel ikke nødvendigt med firewall, når du har router på. Og
>> hvis du vil have det, hvorfor bruger du så ikke den der er indbygget
>> i XP istedet fo at bruge zonealarm
>
> XPs firewall gør ikke meget forskel, hvis man har router med firewall
> eller NAT. Men hverken router eller XPs firewall beskytter mod
> udgående trafik. Har man brug for beskyttelse mod den slags, kan
> ZoneAlarm være en god ide.

Ja. Men normalt er en router nok
--
Calle.



Jakob (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 25-01-05 00:20


> Ja. Men normalt er en router nok

Tjahh det tør jeg ikke løbe an på, og zonealarm har da også stoppet
flere adgangsforsøg.

MHT windows så stoler jeg simpelthen ikke på MS når det drejer sig om
sikkerhed, det er jo en tillidssag og det har de vist ikke fortjent. Jeg
bruger ikke MS når det drejer sig om web, mail, firewall etc.

Venlig hilsen

Jakob

Calle. (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-01-05 17:21

Jakob wrote:
>> Ja. Men normalt er en router nok
>
> Tjahh det tør jeg ikke løbe an på, og zonealarm har da også stoppet
> flere adgangsforsøg.
>
hvis du har router på, kan det da kun være udgående, eller noget du selv har
aktiveret da routeren ellers ville ha stoppet det

>
> Jakob

--
Calle.



Jakob (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 25-01-05 18:08

In article <gluJd.205$xO5.151@news.get2net.dk>, fake@fake.fake says...
> Jakob wrote:
> >> Ja. Men normalt er en router nok
> >
> > Tjahh det tør jeg ikke løbe an på, og zonealarm har da også stoppet
> > flere adgangsforsøg.
> >
> hvis du har router på, kan det da kun være udgående, eller noget du selv har
> aktiveret da routeren ellers ville ha stoppet det

jeg har forwarded nogle porte til nogle programmer. Men det er muligt du
har ret. Jeg har ikke nok check på sikkerhedsaspekter ved router til at
jeg vil undvære zonealarm. Den generer mig ikke, better safe than sorry.

Hygge

Jakob

jda^fx (27-01-2005)
Kommentar
Fra : jda^fx


Dato : 27-01-05 03:47

On Tue, 25 Jan 2005 18:07:38 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

>In article <gluJd.205$xO5.151@news.get2net.dk>, fake@fake.fake says...
>> Jakob wrote:
>> >> Ja. Men normalt er en router nok
>> >
>> > Tjahh det tør jeg ikke løbe an på, og zonealarm har da også stoppet
>> > flere adgangsforsøg.
>> >
>> hvis du har router på, kan det da kun være udgående, eller noget du selv har
>> aktiveret da routeren ellers ville ha stoppet det
>
>jeg har forwarded nogle porte til nogle programmer. Men det er muligt du
>har ret. Jeg har ikke nok check på sikkerhedsaspekter ved router til at
>jeg vil undvære zonealarm. Den generer mig ikke, better safe than sorry.
>
>Hygge
>
>Jakob

Det er nok ikke klogt at stole på en almindelig router alene. Jeg har
prøvet en af de der sikkerhedscheck sider, og den fortalte mig mit
interne IP nummer og MAC addressen på mit netkort trods det at jeg
sidder bag en Cisco SOHO. Så det skal nok være en router med virkelig
firewall funktionalitet som feks. Zyxells i hvis man skal stole på det

jda^fx

Anders Lund (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 27-01-05 06:58

jda^fx wrote:
> Det er nok ikke klogt at stole på en almindelig router alene. Jeg har
> prøvet en af de der sikkerhedscheck sider, og den fortalte mig mit
> interne IP nummer og MAC addressen på mit netkort trods det at jeg
> sidder bag en Cisco SOHO. Så det skal nok være en router med virkelig
> firewall funktionalitet som feks. Zyxells i hvis man skal stole på det

Hvilken side var det? Jeg har kun set det én gang og her var der sikkert
tale om en "snyde side", med et javascript eller lignende som har
indsamlet disse informationer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

jda^fx (29-01-2005)
Kommentar
Fra : jda^fx


Dato : 29-01-05 19:10

On Thu, 27 Jan 2005 06:57:47 +0100, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> wrote:

>jda^fx wrote:
>> Det er nok ikke klogt at stole på en almindelig router alene. Jeg har
>> prøvet en af de der sikkerhedscheck sider, og den fortalte mig mit
>> interne IP nummer og MAC addressen på mit netkort trods det at jeg
>> sidder bag en Cisco SOHO. Så det skal nok være en router med virkelig
>> firewall funktionalitet som feks. Zyxells i hvis man skal stole på det
>
>Hvilken side var det? Jeg har kun set det én gang og her var der sikkert
>tale om en "snyde side", med et javascript eller lignende som har
>indsamlet disse informationer.

Kan desværre ikke huske addressen og fik den ikke i bookmarks. Det kan
godt være at det var en snyde javascript side, men det var alligevel
rigtigt det der stod. Både MAC og IP. Jeg prøvede så at ændre IP og
gik tilbage igen, og den fandt så den nye IP. Satte så IP til at køre
på DHCP (den der er i routeren) den kunne også se hvilken IP routeren
havde tildelt. Og self kunne den jo også se OS og servicepack nummer.
Såååå

jda^fx

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste