MS Windows
briani 27239
Gamle HD i ny PC
Fra : The Jam

Dato : 23-01-05 20:04

Hej

Jeg har lige købet mig en ny PC, og ville høre hvad der ville ske,
hvis jeg tog min gamle HD med windows på og køret vider med den, på
den ny PC ???

håber i kan forstå hvad jeg mener

På forhånd tak

Jam

Fra : Mads

Dato : 23-01-05 20:11

On Sun, 23 Jan 2005 20:04:28 +0100, The Jam <trade@the-jam.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har lige købet mig en ny PC, og ville høre hvad der ville ske,
>hvis jeg tog min gamle HD med windows på og køret vider med den, på
>den ny PC ???

Disken kan sagtens bruges, men ikke med den gamle Windows på.

Den Windows er jo fyldt med drivere som passer specielt til bundkort
og hardware i den gamle maskine, så den vil højst sansynligt slet ikke
kunne starte op i en anden computer.

Så du bliver nok nødt til at installere Windows forfra for at få det
til at fungere.

mvh Mads

Fra : The Jam

Dato : 23-01-05 20:19

On Sun, 23 Jan 2005 20:11:18 +0100, Mads <DeathTo@ll.spammers> wrote:

> [...]
>kunne starte op i en anden computer.
>
>Så du bliver nok nødt til at installere Windows forfra for at få det

Damn, ok, jeg må så bide i det sur æble og start forfra igen :-/
Jeg ville jo godt ha mine E-mail og adress med over, og alle mine
"foretrukne" til nettet.
hvordan gør jeg det best ???

Jam

Fra : JSM

Dato : 23-01-05 20:33

> Damn, ok, jeg må så bide i det sur æble og start forfra igen :-/
> Jeg ville jo godt ha mine E-mail og adress med over, og alle mine
> "foretrukne" til nettet.
> hvordan gør jeg det best ???

Hvilken version af Windows snakker vi om her ?
Hvis det er XP, kan du jo bruge dens "overfør filer og indstillinger" guide.

mvh
Jesper

Fra : The Jam

Dato : 23-01-05 20:54

On Sun, 23 Jan 2005 20:32:54 +0100, "JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk>
wrote:

>Hvilken version af Windows snakker vi om her ?
>Hvis det er XP, kan du jo bruge dens "overfør filer og indstillinger" guide.
>
>mvh
>Jesper

Hej det er XP

hvor finde jeg "overfør filer og indstillinger" guide ???

Jam

Fra : Calle.

Dato : 23-01-05 22:05

The Jam wrote:

> Hej det er XP
>
> hvor finde jeg "overfør filer og indstillinger" guide ???

Tilbehør > systemværktøjer
--
Calle.

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 23-01-05 21:07

"Mads" <DeathTo@ll.spammers> skrev i en meddelelse

> Disken kan sagtens bruges, men ikke med den gamle Windows på.

Vrøvl

Find sysprep på din Windows cd (hint: kik i deploy.cab)
Køre sysprep med de parameter der er angivet i hjælpe filen.
Flyt harddisken til den anden computer
Start computeren, og og windows køre en minisetup.
Installer de driver som mangler
Du har nu flyttet din Windows fra et system til et andet

Allan Bach

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-01-05 22:57

Allan Schuster Bach <newskonto@schuster.dk> wrote:

> Vrøvl
>
> Find sysprep på din Windows cd (hint: kik i deploy.cab)

Hvor finder jeg deploy.cab på min Windows (95) cd?

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-01-05 20:25

Den 23-01-05 20.04 skrev The Jam følgende:

> Jeg har lige købet mig en ny PC, og ville høre hvad der ville ske,
> hvis jeg tog min gamle HD med windows på og køret vider med den, på
> den ny PC ???

Hvis det er Windows XP kan du muligvis klare den ved at installere
harddisken, boote op på XP-cd'en og reparere installationen (du skal
sige nej, første gang du tilbydes at reparere, og i stedet sige ja anden
gang, du får tilbuddet).

Jeg kan forestille mig, at de helt gamle Windows-versioner kan flyttes
uden de helt store problemer, men det er kun et gæt.

Hvis du ikke kan reparere, kan du installere Windows på den nye
computers harddisk, sæt den gamle harddisk i computeren og kopier dine
data over på den nye disk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Allan / Kolding

Dato : 23-01-05 21:34

Hvis det kun er E-mail og adresse katotek og dine fortrukne,
så kopier dem over.

Fortrukne ligger i Dukoment & Sittings under dit navn.

Dine E-mail kan du se hvor ligger ved at starte Outlook Ekspress
Funktioner > Instillinger > Vedligeholdelse > Lagringsmappe.

Adresse katotek kan du eksportere som en WAB fil.
Åben Adresse katotek > Filer > Eksporter > Adressekatotek (WAB)

Jeg lægger altid min Outlook mappe på et andet drev end C
Det gør du ved at ændre placering af din lagringsmappe.

Det gælder også mine fortrukne. ( Du skal bare " FLYTTE " ( Flyt her til ))

Det gør jag af den simple grund at XP af og til skal install. om.
I hvertefald for mit vedkomne, da jeg rimmelig tit skifter hardware.

--
Allan / Kolding

Fra : The Jam

Dato : 25-01-05 23:56

Hej igen

jeg takker for hjælpen
det lykkes mig at få min galme HD over i min ny PC ude at skulle start
forfra

The Jam