MS Windows
briani 27239
optimering af netforbindelsen
Fra : KLarsen

Dato : 23-01-05 19:25

hvordan optimerer jeg netforbindelsen i win xp. jeg mener jeg har llæst at
man kan på lidt mere hastighed på

Kaj

Fra : Mads

Dato : 23-01-05 19:58

On Sun, 23 Jan 2005 19:25:02 +0100, "KLarsen" <smukkelarsen@ofir.dk>
wrote:

>hvordan optimerer jeg netforbindelsen i win xp. jeg mener jeg har llæst at
>man kan på lidt mere hastighed på

Programmet "Tuneup Utilities 2004" har en funktion netop til at
optimere netforbindelsen.
http://www.updatexp.com/windows-xp-tweaks.html
Du kan prøve en gratis demo ( som forøvrigt bliver ved med at
virke fint, selv efter den er udløbet )

mvh Mads

Fra : Anders Lund

Dato : 23-01-05 19:57

KLarsen wrote:
> hvordan optimerer jeg netforbindelsen i win xp. jeg mener jeg har llæst at
> man kan på lidt mere hastighed på

Du kan fjerne QoS Packet Scheduler fra - den reservere som standard 20%
af båndbreden til "opprioriteret" netværks trafik. Hvis det er
optimering af en modem eller ADSL forbindelse må du være mere specifik.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 24-01-05 08:25

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan fjerne QoS Packet Scheduler fra - den reservere som
> standard 20% af båndbreden til "opprioriteret" netværks trafik.

Ja, 20% af netkortets kapacitet. Jeg tvivler meget på, at han
sidder på en forbindelse, som kan overføre 80% af 100mb

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 24-01-05 17:26

Hej

> Ja, 20% af netkortets kapacitet. Jeg tvivler meget på, at han sidder på en
> forbindelse, som kan overføre 80% af 100mb

Lol ja eller 20 % af 1 GB.

Med drillehilsen
Brian

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-01-05 16:32

"Brian Olesen" <ib@ibsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Lol ja eller 20 % af 1 GB.
>
> Med drillehilsen
> Brian
+++++++++++++++++

Hvor får du 1 GB fra ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 25-01-05 07:28

preben nielsen wrote:

> Ja, 20% af netkortets kapacitet. Jeg tvivler meget på, at han
> sidder på en forbindelse, som kan overføre 80% af 100mb

Derfor efterlyste jeg også en forklaring på hvad han mente på
"netforbindelsen". For overførsel imllem 2 computere på lokalnetværket
kunne godt lave nogle belastning på 80%+.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk