MS Windows
briani 27239
SP2????
Fra : Lotte Sylvan

Dato : 23-01-05 16:03

Hej gruppe
Er ikke helt sikker på om det er her jeg skal spørge, men prøver alligevel.
Lige siden jeg installerede SP2 har jeg haft et møgirriterende problem....
Når jeg ude på internettet finder et billede jeg gerne vil gemme,
højreklikker jeg på det og trykker gem billede som - men jeg får bare ikke
noget valg - den vil kun gemme billedet som bmp, ikke jpg eller gif.
Hvad pokker skal jeg gøre???
Hilsen
Lotte
(der gerne vil henvises til korrekt gruppe, hvis denne er forkert)

Fra : Pipeline

Dato : 23-01-05 16:09

"Lotte Sylvan" <lotte.sylvan@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hilsen
> Lotte
> (der gerne vil henvises til korrekt gruppe, hvis denne er forkert)

Det er et gammelkendt problem, som kan løses på følgende måde (det virker
ihvertfald for mig):
Gå ind i Funktioner - Internetindstillinger.
Under Midlertidige Internetfiler klikker du på Slet Filer.
Så skulle den kunne gemme billederne igen i deres oprindelige format.
MVH
Pipeline

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 23-01-05 16:29

1.000.000.000 tak! ;)
Det virkede - jubiii

Lotte

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-01-05 16:49

> Det virkede - jubiii

Hvis du vil undgå problemet i fremtiden, så gør som der står på
http://www.kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html ved "Undgå fejl"

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 21:01

Ivan V. Klattrup wrote:

> Hvis du vil undgå problemet i fremtiden, så gør som der står på
> http://www.kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html ved "Undgå fejl"

Lidt apropos "Undgå fejl" -afsnittet på Ludvigs Hjørne:

Internet Explorer har altid haft en hæmningsløst stor default-størrelse
på browser cachen. Og det giver i mine øjne slet ingen mening, for
med vore dages hurtige internet forbindelser så MÅ det da være hurtigere
for browseren blot at downloade et givent grafik-logo (eller hvad det nu er)
end at skulle søge igennem mange TUSINDER af filer i cachen for at se
om den allerede findes på maskinen i forvejen.

Findes der ikke en metode til at angive en anden og mere passende
default browser-cache størrelse til I.E. under WinXP? Altså sådan at
det kommer til at gælde for alle eksisterende og kommende brugere af
PC'en?

-E.G.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-01-05 21:13

Den 23-01-05 21.01 skrev El Guapo følgende:

> [...]
> end at skulle søge igennem mange TUSINDER af filer i cachen for at se
> om den allerede findes på maskinen i forvejen.

Hvis Microsoft har kodet cache-funktionen fornuftigt med en index-fil,
så skal der en ekstrem hurtig internetforbindelse til, før det er
hurtigere. Tænk på, hvor hurtigt Google kan finde de rette sider mellem
milliarder af sider, fordi man bruger indexfiler.

> Findes der ikke en metode til at angive en anden og mere passende
> default browser-cache størrelse til I.E. under WinXP?

Det kan jeg desværre ikke svare på. Man kan få forskellige
trediepartsprogrammer til at håndtere cacheen, mon ikke de kan håndtere
den for samtlige eksisterende og kommende brugere uden yderligere
opsætning? Alternativt kan man selvfølgelig skifte til Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 09:40

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> hurtigere. Tænk på, hvor hurtigt Google kan finde de rette sider
> mellem milliarder af sider, fordi man bruger indexfiler.

Ja, vi skal ikke helt udelukke den mulighed at Microsoft KAN have
lavet noget kode, der fungerer. Men alligevel... I.E.'s cache bliver pr.
default sat til en vis procentdel af harddiskens størrelse (husker ikke lige
tallet) dog med en øvre grænse. På moderne PC'er med store harddiske
bliver det typisk til en cache på over 1 Gb og det er DET jeg ikke lige
kan se fornuften i.

-E.G.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-05 10:30

Den 24-01-05 09.39 skrev El Guapo følgende:

> [...]
> tallet) dog med en øvre grænse. På moderne PC'er med store harddiske
> bliver det typisk til en cache på over 1 Gb og det er DET jeg ikke lige

Det er vi såmænd helt enige i. Jeg fatter slet ikke, at et kæmpefirma
som Microsoft med milliardbudget i dollar til programudvikling ikke kan
finde ud af at rette så simpel en fejl. Den har været der i temmelig
mange år, og ret så mange generes af den. Og hvis man ikke kan finde ud
af at rette selve fejlen, så kan man gøre det, som du nævner, med at
nedsætte pladsen til cacheen til en fast og ikke alt for stor størrelse.

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 24-01-05 08:51

> "Lotte Sylvan" <lotte.sylvan@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis du vil undgå problemet i fremtiden, så gør som der står på
> [...]

Og der var så ligeen side der røg i foretrukne - tak igen
Lotte