MS Windows
briani 27239
Gør jeg et, sker noget andet ! ! ? ?
Fra : Myt

Dato : 23-01-05 03:00

Hej i gruppen

Jeg har fået et underligt problem med min XP Pro + sp2. Når jeg i Explorer
skriver en adresse til en hjemmeside, så kommer install-programmet til min
mobil frem og vil til at installere. Hvis jeg vil installere noget, så
kommer der en besked om at Nero ikke er at finde. Hvad er der dog galt ??
Jeg har kørt min antivirus, jeg har kørt Spybot og Adaware, men det har ikke
givet noget resultat på problemet. Jeg har også kørt reg-clean som heller
ikke gav det ønskede resultat.
Er der nogle der ved hvad der er galt, og hvor, og hvordan jeg får det løst
??

Myt

Fra : jda^fx

Dato : 24-01-05 00:09

On Sun, 23 Jan 2005 02:59:45 +0100, "Myt" <mythoss_43@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke gav det ønskede resultat.
>Er der nogle der ved hvad der er galt, og hvor, og hvordan jeg får det løst

Det lyder som om du har fået godt og grundigt rod i din
registreringsdatabase. Jeg tror du er klkar til at køre en repair
installation af XP. I med CD'en, og start en installation, vælg typen
"opgradering (anbefales)" Så får du på et tidspunkt valgtet at du kan
trykke R for at reperere en eksisterende wWindows installation. Det
skal du gøre. Lad repair consollen gøre sin ting, du skal nok køre
servicepakker og opdateringer bagefter igen

jda^fx

Fra : Myt

Dato : 24-01-05 00:19

> [...]
> skal du gøre. Lad repair consollen gøre sin ting, du skal nok køre
> servicepakker og opdateringer bagefter igen

Ja, der er noget der tyder på du har ret.
Jeg har lige prøvet dit forslag, det sidste jeg ser er at der står
c:\Windows, trykker jeg på enter, så kommer samme linie igen, men skal jeg
skrive noget eller bare vente på der sker noget ? De andre ting du har
beskrevet gik fint.

Myt

Fra : jda^fx

Dato : 24-01-05 00:27

On Mon, 24 Jan 2005 00:18:54 +0100, "Myt" <mythoss_43@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>c:\Windows, trykker jeg på enter, så kommer samme linie igen, men skal jeg
>skrive noget eller bare vente på der sker noget ? De andre ting du har

Den skal jeg lige have igen. Er det *efter* og er *færdig med* at køre
en repair installation og så genstarter, at du ikke kommer længere end
til et vindue hvor der bare står c:\windows ?

jda^fx

Fra : Myt

Dato : 24-01-05 11:47

> [...]
> en repair installation og så genstarter, at du ikke kommer længere end
> til et vindue hvor der bare står c:\windows ?

Når jeg har bootet på cd'en, så vælger jeg det som du har beskrevet, til
punkt og prikke. Når det er sket, så kommer der en prompt der lyder
"c:\Windows" og mere sker der ikke. Trykker jeg på enter, så kommer samme
linie igen, og jeg kan ikke skrive noget.

Myt

Fra : jda^fx

Dato : 24-01-05 18:43

On Mon, 24 Jan 2005 11:46:36 +0100, "Myt" <mythoss_43@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>"c:\Windows" og mere sker der ikke. Trykker jeg på enter, så kommer samme
>linie igen, og jeg kan ikke skrive noget.

Hvis du ikke kan skrive noget, så tag CD'en ud og genstart på den
hårde måde (har du sikkert gjort da det er næsten 7 timer siden du
skrev), ellers prøv at skriv 'shutdown /r' uden anførselstegn efter at
du har taget CD'en ud hvis du kan komme til at skrive noget. Det
skulle gerne få den til at genstarte på den lidt pænere måde. Du er
ikke færdig med din repair før du har genstartet en gang efter at
CD'en er taget ud

jda^fx

Fra : Peter

Dato : 24-01-05 01:46

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> c:\Windows, trykker jeg på enter, så kommer samme linie igen, men skal jeg
> skrive noget eller bare vente på der sker noget ? De andre ting du har

Det bedste måde at gøre det på er, at boote på XP cd'en. Vælge installation
ved første skærmbillede. Tryk F8 for at acceptere og vælg R for reparation
på tredje skærmbillede.

Du kan skal regne med, at drivere som XP normalt ikke selv finder skal
installeres igen. Det samme gælder alle opdateringer til Xp'eren. I den
forbindelse skal du være opmærksom på virus angreb direkte fra nettet, så
med mindre du er gemt bag en router, så slå din firewall til, ellers har du
Blaster eller Netsky virus inden for 5-10 minutter

Peter B

Fra : KS

Dato : 24-01-05 07:11

Jamen, det er jo "Made by MickySoft" !