MS Windows
briani 27239
A problem has been detected?
Fra : Marberg

Dato : 22-01-05 14:26

Hej til gruppen

Har netop købt en ny comp. HP 7100 med XP Pro. og har fået tilført 512mb
mere end de 512 der var i forvejen. men under instal. af xp stopper
den hele tiden og skriver fejl Memory-management, samt IRQ NOT LESS OR
EQUAL, hvordan er det jeg lige ordner det??

Technical information 0x0000000A (0xD0c0c730,0x00000000,0x8041AF61)

Kan nogen hjælpe mig videre?

MVH

Marberg

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-05 14:58

Pøv at starte i fejlsikret tilstand. Hvis det går godt, så kan du jo prøve
at genstarte maskinen og se om det har afhjulpet problemet...

/Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-05 21:49

"Michael Rasmussen" <mr@psdk.dk> skrev i en meddelelse
> Pøv at starte i fejlsikret tilstand. Hvis det går godt, så kan du jo prøve
> at genstarte maskinen og se om det har afhjulpet problemet...
>
> /Michael

Hvordan genstarter man i fejlsikret tilstand, når installationen ikke er
gennemført endnu?

> "Marberg" <marberg@adslhome.dk> wrote in message

EQUAL,

Fejlen kan skyldes flere ting men sandsynligheden for fejl på en ramkreds er
stor.
På MS hjemmeside kan du finde denne fejl omtalt.
Prøv først at pille den ene ramkreds ud og boot kun på den anden. Er der
stadig fejl, så byt dem om og prøv igen.
Har du stadig fejl - eller har du så fundet en defekt ramkreds?

Kurt

Fra : Marberg

Dato : 23-01-05 09:26

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> stadig fejl, så byt dem om og prøv igen.
> Har du stadig fejl - eller har du så fundet en defekt ramkreds?

Det vil jeg prøve, men er det fundamentalt ikke en opgave for
forretningen hvor den er købt?

Marberg

Fra : Hans

Dato : 23-01-05 11:07

Marberg wrote:

> Det vil jeg prøve, men er det fundamentalt ikke en opgave for
> forretningen hvor den er købt?

Hvilken forretning - Maskinen eller ramkredsen, eller det er måske samme
sted du har købe begge dele?

Hans

Fra : Marberg

Dato : 23-01-05 12:39

Hans wrote:

> Hvilken forretning - Maskinen eller ramkredsen, eller det er måske samme
> sted du har købe begge dele?
>
> Hans

Ja det er, og de har selv installeret ram'en (Computerstore Århus Afd.)

Marberg

Fra : Hans

Dato : 23-01-05 12:48

Marberg wrote:

> Ja det er, og de har selv installeret ram'en (Computerstore Århus
> Afd.)

Hvis du vil undgå en regning for timeløn, hvis fejlen ligger et andet sted,
bør du fjerne den ekstra ram og prøve en installation med kun 512MB. Det
kunne jo tænkes at du har fået et defekt model, eller de har monteret en
forkert type.

Du står langt bedre hvis du kan påvise, at det er modulet som er problemet.

Hans

Fra : Marberg

Dato : 23-01-05 13:33

Hans wrote:

> Du står langt bedre hvis du kan påvise, at det er modulet som er problemet.

Jeg ved endnu ikke hvad jeg vil , men jeg tror jeg sender hele skidtet
tilbage, og beder dem om at rette fejlen. Ellers har man jo ifølge
købeloven ret til at hæve handlen!

Det kostede mig kr. 249 at får 512 installeret og jeg skal ikke ligge på
gulvet og rode med de ting, det er deres ansvar.

Marberg

Fra : Marberg

Dato : 23-01-05 13:36

Fra : Marberg