MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows ME registreringsdatabase
Fra : Claus Nielsen

Dato : 21-01-05 12:10

Tror at registreringsdatabasen er blevet beskadiget på min Win Me maskine.
Kan jeg gøre noget for at genskabe den? Når maskinen starter op kommer den
til login skærmen, efter at have skrevet mit password er der kun blå
skærm...

Håber nogen kan hjælpe...

Mvh
Claus

Fra : LarsS

Dato : 21-01-05 15:29

Claus Nielsen skrev:

> [...]
> Kan jeg gøre noget for at genskabe den? Når maskinen starter op kommer den
> til login skærmen, efter at have skrevet mit password er der kun blå

Prøv at genskabe et tidligere eksemplar af data-reg-basen:
start i DOS (evt. med start-diskette) og ved A-prompt skriv:
Scanreg /restore (eller evt. bare Scanreg) - det skulle så
give dig mulighed for at vælge een af de sidste 5 data-reg.-
baser (den laver en ny backup een gang pr. døgn).

/LarS

Fra : Claus Nielsen

Dato : 21-01-05 19:00

"LarsS" <sidenius@NOSPAMandelsmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> give dig mulighed for at vælge een af de sidste 5 data-reg.-
> baser (den laver en ny backup een gang pr. døgn).

Okay, det vil jeg kigge lidt på. Bare surt at jeg ikke har noget
diskettedrev i pc'en hvis det er nødvendigt

Claus

Fra : LarsS

Dato : 22-01-05 11:07

Jeg skrev:

> [...]
> give dig mulighed for at vælge een af de sidste 5 data-reg.-
> baser (den laver en ny backup een gang pr. døgn).

Det er forkert: Der skal fra A-prompt skiftes til C-prompt idet
Scanreg.exe (DOS-udgaven) ligger i Command-mappen som
ligger i windows-mappen.
Altså ved C-prompt skriv: Scanreg (eller gå til mappe, skriv:
"cd windows", herpå "cd command", herpå "scanreg").
(Og for en ordens skyld: data-reg.base-filerne ligger i Sysbckup-
mappe i windows-mappe og hedder "rb00x.cab", men scanreg
finder selv disse back-up filer).

/LarS

Fra : Claus Nielsen

Dato : 22-01-05 12:05

> [...]
> (Og for en ordens skyld: data-reg.base-filerne ligger i Sysbckup-
> mappe i windows-mappe og hedder "rb00x.cab", men scanreg

Så har jeg bare lige det problem at når jeg prøver min boot disk, så får jeg
at vide at der ikke er nogen boot sektor på den :o/

Bliver nok nødt til at låne en harddisk og installere windows på den, så kan
jeg altid redde mine data fra den anden og derefter formatere den.

Mvh
Claus