MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Deling og USB HD
Fra : goofy

Dato : 21-01-05 07:58

Hejsa NG

Hejsa
Efter jeg har opdateret til SP2 (os xp) mister jeg indstillingen
" deling" hver gang at computeren har været slukket.

Jeg har 3 maskiner der kører netværk og jeg skal hver gang ved
opstart sørge for at maskine A kan se HD på maskine B, og at
maskine C kan se HD på maskine B.
Hvorfor beholder windows ikke instillingerne?
Han nogen hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-01-05 17:05

Når du opretter et netværksdrev så husk at sætte kryds ved at Windows
automatisk skal tilslutte det igen ved genstart.

Fra : Preben Larsen

Dato : 23-01-05 10:00

> Når du opretter et netværksdrev så husk at sætte kryds ved at Windows
> automatisk skal tilslutte det igen ved genstart.

Hej
Jeg har et tilsvarende problem, jeg har delt et drev på en Windows98 ( altid
tændt )
og tilsluttet det som netværksdrev på en flok XP Pro
selv med krydset sat sker det ofte at nogen XPer ikke kan finde det dlte
drev..
Er der nogen andre steder i XP man kan fastholde netværksdrevet ?
mvh
Preben

Fra : goofy

Dato : 23-01-05 17:23

Hejsa

> Når du opretter et netværksdrev så husk at sætte kryds ved at
> Windows
> automatisk skal tilslutte det igen ved genstart.
Hvor gør jeg det nu når det er installeret

Steen

Fra : KsNa

Dato : 23-01-05 16:14

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstart sørge for at maskine A kan se HD på maskine B, og at
> maskine C kan se HD på maskine B.
> Hvorfor beholder windows ikke instillingerne?

I emnelinien skriver du USB HD, har du delt en USB harddisk så den kan
tilgåes fra de andre maskiner ?

Jeg har tidligere prøvet og kan ikke få det til at virke, alt andet kan jeg
dele men IKKE USB harddisken, der kommer en fejlmeddelse med at det ikke er
resurser nok.

Mvh
Kim

Fra : goofy

Dato : 23-01-05 17:22

Hejsa

> [...]
> andet kan jeg
> dele men IKKE USB harddisken, der kommer en fejlmeddelse med at
Det virker her hos mig, lige bortset fra nævnte problem.

Steen

Fra : KsNa

Dato : 23-01-05 18:41

> Hejsa

> Det virker her hos mig, lige bortset fra nævnte problem.

Så skal der forskes i sagen, har eller fået oplyst i en anden NG, at det
ikke kunne lade sig gøre.

Mvh
Kim