MS Windows
briani 27239
XP insistere på at swap filen skal væ
Fra : iddqd

Dato : 20-01-05 16:56

Jeg har en PC med 3 harddiske hvor C drevet har været til Win 98 engang
og derfor er XP installeret på F drevet, det fungerer fint lige bortset
fra at WinXP smider sin swap fil på C uanset at jeg har defineret den
til at være på F.

Drev strukturen ser ud som følger:

C - 60 GB Fat32 (Primær IDE disk)
D - 60 GB NTFS (Sekundær IDE disk)
E - DVD brænder
F - 85 GB NTFS (SATA disk 0)
G - CD brænder
H - 30 GB FAT32 (SATA disk 0)

Den store disk er også den nyeste og hurtigste, så jeg vil gerne havde
swap filen på den. Nogen bud på hvorfor XP ikke gør som den bliver bedt
om (og som der vises i Virtual Memory dialogen)?

Mvh

Bruno

Fra : Anders Lund

Dato : 20-01-05 21:45

iddqd wrote:
> WinXP smider sin swap fil på C uanset at jeg har defineret den
> til at være på F.

Og du trykker på "definer" / "Set" eller hvad den knap nu hedder?
Jeg blev nemlig sur en dag over at den ikke ville fatte det, men så
opdagede jeg at jeg havde glemt at trykke på den knap.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : _paul

Dato : 20-01-05 21:44

1/-Definer den swapfil du ønsker.
2/-reducer C-swapfilen til 2 MB i begge størrelsesfelter

Så skal den nok bruge den du ønsker.
Efter et par genstart får du lov til at slette den ubrugte c-swapfil

Fra : iddqd

Dato : 21-01-05 11:56

_paul wrote:
> 1/-Definer den swapfil du ønsker.
> 2/-reducer C-swapfilen til 2 MB i begge størrelsesfelter
>
> Så skal den nok bruge den du ønsker.
> Efter et par genstart får du lov til at slette den ubrugte c-swapfil

Tak for foreslagene begge to, det virker nu.

Det som gjorde forskellen var at jeg gjorde mere plads ledig på
C-drevet, der var nemlig kun ca. 1 GB så jeg fik hele tiden besked om
pladsmangel, for i det øjeblik der var plads nok så rykkede swapfilen
pludselig over på F. Noget tyder på at der er noget logik i håbndtering
af swapfilen der er lavet i forkert rækkefølge, nu virker det så - men
altså flot Microsoft!

Mvh

Bruno