MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Visning af mappe på skrivebordet ved start~
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 20-01-05 09:49

Hej,

Windows XP home.
Hvordan hindrer man en mappe i at blive vist på skrivebordet ved Start af
computeren?
Et eksempel: Ved opstart af computeren dukker mappen med drev C's *indhold*
op på skrivebordet. Det er en ret ny hændelse på nærværende maskine.
Opdateret antivirusprogram afslører ingen vira - Ad-Aware og Spybot
indikerer ingen spywares.

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : ///M

Dato : 20-01-05 10:30

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> wrote in message
> [...]
> *indhold* op på skrivebordet. Det er en ret ny hændelse på nærværende
> maskine. Opdateret antivirusprogram afslører ingen vira - Ad-Aware og

Jeg går ud fra at du med indhold mener at Explorer startes og viser C's
indhold?
Det kan skyldes to ting:
A) En fejl eller et program der åbner vinduet (er det den samme hver gang)?
B) At du har bedt Windows huske at genåbne de vinduer der var åbne, da du
lukkede ned.

--
///M

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 20-01-05 17:56

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang)?
> B) At du har bedt Windows huske at genåbne de vinduer der var åbne, da du

Kære ///M
Ganske korrekt - jeg manglede blot lige den rette ordlyd. Explorer
(stifinder) åbner og viser C-drevets indhold, og det sker hver gang.
Og nu spørger jeg så - lidt naivt - hvordan får jeg så Windos til at
*glemme* sagen?

Fra : ///M

Dato : 20-01-05 22:11

> [...]
> (stifinder) åbner og viser C-drevets indhold, og det sker hver gang.
> Og nu spørger jeg så - lidt naivt - hvordan får jeg så Windos til at

Tjae - jeg har selv haft fejlen men kan desværre ikke tilbyde en præcis
løsning, men måske kan jeg hjælpe dig til at "blive heldig", ellers kan en
anden måske...

Min erfaring siger mig at problemet opstår i forbindelse med installation af
programmer (måske Office) - og at vinduet dukker op fordi Windows prøver at
eksekvere et-eller-andet for at gøre en installation færdig eller rydde op
efter sig. Det hjælper jo ikke så meget..... men
Måske kan du med msconfig.exe (skrives fx. i Start - Run...) på sidste fane
under "Startup" se et program som ikke bør være der - hvis den helt åbenlyse
er der (explorer.exe) så fjern den blot.
Ellers må du prøve og tænke om problemet opstod efter en installation eller
noget andet du har lavet på pc'en.

--
///M

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 21-01-05 00:26

> [...]
> Ellers må du prøve og tænke om problemet opstod efter en installation
> eller noget andet du har lavet på pc'en.

Problemet opstod uden videre efter installation af Norton Ghost og
efterfølgende sikkerhedskopiering af hele C-drevet. Jeg rodede også rundt i
msconfig, som du beskriver, og fandt under "Startup" netop en linje med
reference til explorer. I første omgang lod jeg denne linje forblive på
stedet.I løbet af dagen forsvandt linjen efter lidt roden med afinstallation
af Norton Ghost. I øvrigt blev programmet atter installeret, og siden har
jeg ikke set den pudsige uregelmæssighed.
Mange tak for dit bud, som jeg vil notere mig og vende tilbage til, dersom
problemet atter opstår.