MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Filstørrelse i FAT32?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 06:30

Jeg var ved at pakke en fil på 4,5 GB ud her til morgen med Winrar, den
skrev så at fat filsystem ikke understøtter filer over 4 GB og deraf fik
jeg så ikke lov at udpakke hele filen. Den eneste løsning er det at lave
filsystemet om til NTFS? Skal jeg lave alle mine drev om hvis det er
løsningen, eller er det nok at ændre drevet som den pakkede fil befinder
sig på?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Broodje Paling

Dato : 20-01-05 07:09

Henning Lund skrev:
> [...]
> filsystemet om til NTFS? Skal jeg lave alle mine drev om hvis det er
> løsningen, eller er det nok at ændre drevet som den pakkede fil befinder

Det er nok med det drev som filen befinder sig på. Har haft samme
problem og behold mit c drev som fat32 og lavet drev d som ntfs og det
har virket fint de sidste 2 år.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 10:17

Har samme problem, kører med Win 98 på maskinen, så hvad så?
Win98 understøtter ikke umiddelbart NTFS, men kun FAT32 + ældre, er der
nogle tricks jeg kan bruge?

Har forresten udpakket via netværk til en XP maskine, uden problemer, men
problemerne kommer når jeg vil brænde via netværket, det kan Nero ikke, så
hvad gør jeg?

Mvh
hg

Fra : ///M

Dato : 20-01-05 10:26

<hg> wrote in message news:41ef7757$0$48650$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> problemerne kommer når jeg vil brænde via netværket, det kan Nero ikke, så

Hvis du ikke kan brænde fra den omtalte XP-maskine, så kan du måske bruge
det util der engang fandtes således Win98 kunne læse NTFS. Det var så vidt
jeg husker gratis, men jeg kan desværre ikke huske det navn. Det må dog
kunne findes med Google eller anden søgemaskine.

--
///M

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 15:55

Broodje Paling skrev:

> Det er nok med det drev som filen befinder sig på. Har haft samme
> problem og behold mit c drev som fat32 og lavet drev d som ntfs og det
> har virket fint de sidste 2 år.

Fint det prøver jeg så, tak for svaret.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 16:21

Hvad er fordelen/bagdelen ved NTFS filsystem fremfor FAT32?
Hvordan laver man forresten drevet med styresystemet om til NTFS inde
fra Win XP, den har jeg ladet gå i glemmebogen?

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 20-01-05 17:16

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er fordelen/bagdelen ved NTFS filsystem fremfor FAT32?
> Hvordan laver man forresten drevet med styresystemet om til NTFS inde
> fra Win XP, den har jeg ladet gå i glemmebogen?

start kør cmd
convert /?

Mikkel

Fra : Mads

Dato : 20-01-05 17:20

http://www.theeldergeek.com/ntfs_or_fat32_file_system.htm

>Hvordan laver man forresten drevet med styresystemet om til NTFS inde
>fra Win XP, den har jeg ladet gå i glemmebogen?

Start et DOS vindue. ( Start > Programmer > Tilbehør > Kommandopromt )

Når der så står :

C:\>

Skriver du : CONVERT C: /fs:ntfs

( forudsat at det er C drevet der skal konverteres )

mvh Mads

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 17:41

Mads skrev:

> Skriver du : CONVERT C: /fs:ntfs
>
> ( forudsat at det er C drevet der skal konverteres )

Eh så kommer den og spørger efter disknavn, hvad pokker gør man så?

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 20-01-05 18:32

> Eh så kommer den og spørger efter disknavn, hvad pokker gør man så?

Skriver disknavnet, hvis den ikke har et disknavn skriver du ingenting.
Disknavnet finder du ved at åbne Explorer (Ikke Internetexplorer),
højreklikke på det pågældende drev, og så vælge egenskaber.

Mikkel

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 18:54

Jens Mikkel Lausten skrev:

> [...]
> ingenting. Disknavnet finder du ved at åbne Explorer (Ikke
> Internetexplorer), højreklikke på det pågældende drev, og så vælge

Nej det var mig der havde skrevet forkert, den skriver der er angivet et
ugyldigt diskenhedsnavn for denne disk, hvad det så end betyder

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-05 19:53

Henning Lund skrev:

> Nej det var mig der havde skrevet forkert, den skriver der er angivet
> et ugyldigt diskenhedsnavn for denne disk, hvad det så end betyder

Nåe slåfejl, altså en fejl 40