/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
XP - Pauseskærm
Fra : Vidal


Dato : 18-01-05 22:55

Jeg har fornyligt inatalleret XP Pro sp2 og har bemærket,
når pauseskærmen kommer på, begynder HD'en at køre ret
heftigt.

Er det normalt, hvad er det der foregår?

Jeg er ikke helt tryg ved det, når tingene begynder at køre,
uden jeg ved, hvad der sker.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

 
 
Jens Peter Karlsen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 18-01-05 23:37

En del Screen savers bruger HD'en

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 18 Jan 2005 22:55:15 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg har fornyligt inatalleret XP Pro sp2 og har bemærket,
>når pauseskærmen kommer på, begynder HD'en at køre ret
>heftigt.
>
>Er det normalt, hvad er det der foregår?


Thomas Jacobsen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jacobsen


Dato : 19-01-05 01:44

Jens Peter Karlsen wrote:
> En del Screen savers bruger HD'en


Og hvorfor er det programmeret på denne måde??
/ Thomas



Jens Peter Karlsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 22-01-05 17:29

For ikke at fylde for meget i hukommelsen (RAM).

On Wed, 19 Jan 2005 01:43:42 +0100, "Thomas Jacobsen"
<tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

>Og hvorfor er det programmeret på denne måde??
>/ Thomas
>


[ ThrashDK ] (19-01-2005)
Kommentar
Fra : [ ThrashDK ]


Dato : 19-01-05 10:03

> En del Screen savers bruger HD'en

Kunne det blive defineret yderligere?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @



Jens Peter Karlsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 22-01-05 17:31

Har ikke lige en liste over hvilke screen savers det gælder.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 19 Jan 2005 10:02:48 +0100, "[ ThrashDK ]"
<Thrash@SpamSuxBig-Time.com> wrote:

>
>Kunne det blive defineret yderligere?


Vidal (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 19-01-05 22:29

Jens Peter Karlsen wrote:

> En del Screen savers bruger HD'en

Jo, men det her lyder næsten som en defragmentering,
altså en heftig, vedvarende HD aktivitet. Det er en
ældre HD, så det høres meget tydeligt.

Så det lyder ikke somom, der blot skubbes nogle få
data frem og tilbage.

Er jeg den eneste, der er udsat for det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Rudi Stegen (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 20-01-05 00:00

Hej Vidal, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

>> En del Screen savers bruger HD'en
>
> Jo, men det her lyder næsten som en defragmentering,
> altså en heftig, vedvarende HD aktivitet. Det er en
> ældre HD, så det høres meget tydeligt.

Jeg stødte engang ind i en screen saver, hvor man kunne indstille den
til, om Windows skulle/måtte tjekke diskfragmentering og køre
defragmentering, hvis det var tiltrængt (dvs. hvis Windows'
defragmenterinsprogramm fandt det tiltrængt).

Det er længe siden og var en til Windows 95, men det kunne da nemt være
et korrekt gæt fra din side. (Altså at der er noget sådant fis
indbygget i den screen saver og - værre - at man muligvis ikke engang
kan slå det fra).

Prøv at tjekke screen saverens opsætning igennem, og lige så med den/de
tekstfiler, der ofte lægges ved sådanne programmer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Vidal (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 22-01-05 16:10

Rudi Stegen wrote:

> Hej Vidal, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg stødte engang ind i en screen saver, hvor man kunne indstille den
> til, om Windows skulle/måtte tjekke diskfragmentering og køre
> defragmentering, hvis det var tiltrængt (dvs. hvis Windows'
> defragmenterinsprogramm fandt det tiltrængt).
>
> Det er længe siden og var en til Windows 95, men det kunne da nemt være
> et korrekt gæt fra din side. (Altså at der er noget sådant fis
> indbygget i den screen saver og - værre - at man muligvis ikke engang
> kan slå det fra).
>
> Prøv at tjekke screen saverens opsætning igennem, og lige så med den/de
> tekstfiler, der ofte lægges ved sådanne programmer.

Ja, nu gjorde jeg så det, jeg burde have gjort i første
omgang, skiftet screensaver, til 'Tom', og det løste
'problemet'.

Før brugte jeg 'Lysavis' med en god lang tekst om
fortræffeligheden ved øl, så så nemt var det altså.

Det undrer mig alligevel, når der er 512 Mb RAM til
rådighed, at systemet føler sig foranlediget til at
bruge virtuel hukommelse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Ukendt (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-05 23:06

Vidal wrote:

> Ja, nu gjorde jeg så det, jeg burde have gjort i første
> omgang, skiftet screensaver, til 'Tom', og det løste
> 'problemet'.

Flere problemer, efter jeg er gået over til 'Tom'
slår den skærmen fra efter ca 30 sekunders inaktivitet,
ligegyldigt hvormange minutter, jeg sætter den til.

Det gælder også, hvis jeg vælger 'Ingen'.

Har noget et bud på det problem?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Kim Ludvigsen (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 24-01-05 23:24

Den 24-01-05 23.06 skrev vidal (at) webspeed.dk følgende:

> Flere problemer, efter jeg er gået over til 'Tom'
> slår den skærmen fra efter ca 30 sekunders inaktivitet,
> ligegyldigt hvormange minutter, jeg sætter den til.

Prøv at tjekke indstillingerne under knappen Strømstyring (på fanebladet
Pauseskærm).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge
http://kimludvigsen.dk

Ukendt (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-01-05 10:07

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 24-01-05 23.06 skrev vidal (at) webspeed.dk følgende:
>
>> Flere problemer, efter jeg er gået over til 'Tom'
>> slår den skærmen fra efter ca 30 sekunders inaktivitet,
>> ligegyldigt hvormange minutter, jeg sætter den til.
>
>
> Prøv at tjekke indstillingerne under knappen Strømstyring (på fanebladet
> Pauseskærm).

Tak, det var der problemet var.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Anders Lund (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 23-01-05 16:44

Vidal wrote:
> Jeg har fornyligt inatalleret XP Pro sp2 og har bemærket,
> når pauseskærmen kommer på, begynder HD'en at køre ret
> heftigt.
>
> Er det normalt, hvad er det der foregår?

Windows XP laver noget defragmentering når systemet er idle:
http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1148808,00.asp
Det står i den sidste del af artiklen.

At du så siger at det har løst sig selv efter at du har skiftet
screensaver, tror jeg skyldes at Windows har fået degfragmenteret de
filer den skulle defragmentere. Grunden til at det er komemt efter
installation af SP2, kan skyldes at harddisken kan blive en del
fragmenteret efter installation af SP.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste