MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 98 genstarter efter AVG7-installat~
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 18-01-05 19:14

Hej.

En Windows 98-baseret maskine kører udmærket. Den har kørt fint med AVG
antivirusprogramet - version 6 - uden problemer.
Nu er samme program, men i version 7 blevet installeret. Det virker
tilsyneladende også udmærket, men når maskinen skal *lukke ned*, genstarter
den.
Fjernelse af AVG version 7 medfører normal tilstand.

Hvorfor?

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : Pipeline

Dato : 19-01-05 00:11

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
genstarter
> den.
> Fjernelse af AVG version 7 medfører normal tilstand.

Jeg har ikke noget svar, men har oplevet noget lignende med AVG7. Jeg kører
XP Pro og installerede AVG7, har indtil da kørt med 6'eren. Installationen
kørte perfekt, men da jeg skulle starte maskinen op senere på dagen, blev
den ved med at genstarte når den kom til "Velkommen" vinduet.
Jeg startede op i fejlsikker tilstand og afinstallerede den igen. Efter
endnu en boot startede den fint op, men til gengæld var mit USB2-kort (PCI)
forsvundet i Enhedshåndtering?
Jeg prøvede senere at installere AVG7 igen, med samme resultat: Maskinen
kunne ikke boote, og mit USB-kort forsvandt igen. Nu kører jeg eTrust
antivirus.
MVH
Pipeline

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 19-01-05 07:56

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse

skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke noget svar, men har oplevet noget lignende med AVG7. Jeg
> kører
> XP Pro og installerede AVG7, har indtil da kørt med 6'eren.
(klip)
>. Nu kører jeg eTrust
> antivirus.
> MVH
> Pipeline

Det lyder ret så interessant. På den pågældende maskine oplevede jeg det
allerede i december 2004, da man fik meddelelse om, at AVG6 vil udgå til
fordel for version 7. Imidlertid slog jeg mig til tåls med det og kørte
derpå videre med version 6 uden problemer. Mon dog ikke andre brugere har
prøvet noget lignende? Man hører ellers kun positive udsagn om programmet
AVG7.
Tak for din orientering.

Fra : Flemming Alleslev

Dato : 19-01-05 23:06

> [...]
> prøvet noget lignende? Man hører ellers kun positive udsagn om programmet

Ja, min version 7 gratis versiion gjorde det sammen på den ene maskine, dvs.
der kom efter opstart en dialogboks om at maskinen skulle genstartes for at
programmet kunne opdateres. Jeg afinstallerede programmet og hentede en
trial version at betalingeprogrammet,; det kører fint.

MVH Flemming