M :o)
Fra : Heidi Høegh

Dato : 22-05-01 13:22

Hej

Ja jeg kan godt forstå hvis i syntes det er et fjollet spørgsmål, men det
har længe undret mig.
To af vores katte har et M i panden, hvorfor har de det ? Er det fordi de
har et bestemt mønster eller farve eller er der nogle der kan give et svar
på det

Fortsat god dag til alle i det dejlige vejr

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Cindie

Dato : 22-05-01 13:52

Hej

Jeg har hørt en lille historie om det, med at Maria skulle ud og handle og
lod Jesus blive hjemme i vuggen. Men senere blev han ked af det og begynte
at græde. Det hørte katten og sprang op i vuggen og begynte at spinde for at
berolige barnet og det lykkes. Da Maria kom hjem og fandt ud af hvad der var
sket fik katten en belønning i form som et m i panden. Og det samme galt
også for dens efterkommere.

mvh Cindie og Pjevs

Fra : Kenneth Bay Smidt

Dato : 22-05-01 13:56

Har kattene også "briller" ? (en ring omkring øjnene i en anden pelsfarve,
det kan være svært at se)
Måske er hårene i selve øret en smule lyser, dette kan også være svært at
se.
Dette er de tre ting, der kendetegner en tabby mønstret kat

MVH
Kenneth

Fra : Heidi Høegh

Dato : 23-05-01 08:51

Hej Ann, Cindie og Kenneth

Tak for nogle søde historier, dem vil jeg fortælle mine katte, og så kan de
jo tænke lidt over det

Men det er altså som jeg forstår det ud af Kenneths svar fordi de er tabby
mønstret eller hvad ? Ja jeg skal have det skåret helt ud i pap

Kan en tabby mønstret kat forekomme inden for flere racer og altså også
inden for huskatte (siden mine to har et M) ?

Forsat god dag

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Grit Wessel

Dato : 23-05-01 16:47

> Men det er altså som jeg forstår det ud af Kenneths svar fordi de er tabby
> mønstret eller hvad ?

Ja, det er fordi de er tabby.

> Kan en tabby mønstret kat forekomme inden for flere racer og altså også
> inden for huskatte (siden mine to har et M) ?

M'et (tabby) kan du bl.a. se hos perser/exotic, maine coon, norsk skovkat,
hellig birma, bengaler, britisk korthår, rex katte, europé, orientaler,
huskat og andre.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte