MS Windows
briani 27239
Diskdefragmentere
Fra : Ghost

Dato : 16-01-05 12:23

Hvor ofte bør man diskdefragmentere??

Ghost

Fra : Gevaldi

Dato : 16-01-05 12:28

Ghost skriblede:
> Hvor ofte bør man diskdefragmentere??

Lige så ofte du føler det er nødvendigt.

--
/Gevaldi

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 16-01-05 12:40

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ghost skriblede:
>
> Lige så ofte du føler det er nødvendigt.
>

> --
> /Gevaldi

Hej Ghost
Det kommer meget an på dit brug og hvilket "FAT" system du anvender. Hvis du
installerer meget, ser meget på billeder, spiller samt bruger FAT32 så vil
jeg sige et par gange om ugen men hvis du udskifter dit "FAT" til NTSF vil
jeg sige hveranden uge men prøv dog at de hvormange røde streger du har når
diskdefragmenterings værktøjet starter op.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 12:54

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Det kommer meget an på dit brug og hvilket "FAT" system du anvender.

Du mener filsystem?

FAT (FAT12, FAT16 og FAT32) er alle filsystemer. NTFS er også et
filsystem.

> hvormange røde streger du har når diskdefragmenterings værktøjet

Det er OS-afhængigt og findes kun i NT-baserede OS'er.

Jesper G. Poulsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 16-01-05 14:03

> Du mener filsystem?
>
> FAT (FAT12, FAT16 og FAT32) er alle filsystemer. NTFS er også et
> filsystem.

> Det er OS-afhængigt og findes kun i NT-baserede OS'er.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Hej Jesper
Helt korrekt Fil Alokerings Tabel, næste også rigtigt New Tecknologi File
System men det sidste du siger er ikke rigtigt hvis du bruger det indbyggede
diskdefragmenteringsprogram i W98 tegner det også røde streger ved
defragmenterede filer.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 17:25

Paul Østerby Sørensen wrote:

> File System men det sidste du siger er ikke rigtigt hvis du bruger
> det indbyggede diskdefragmenteringsprogram i W98 tegner det også røde
> streger ved defragmenterede filer.

Nej, det gør den altså ikke.

Jesper G. Poulsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 16-01-05 18:40

> [...]
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Det forstår jeg ikke for det var min w98 da glad for når jeg havde rodet
meget med billeder
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 21:57

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Det forstår jeg ikke for det var min w98 da glad for når jeg havde
> rodet meget med billeder

Hvad svarer du på?

- Og hvad mener du med dit indlæg?

Jesper G. Poulsen

Fra : John T.

Dato : 16-01-05 14:34

"Ghost" <vincentgroesfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor ofte bør man diskdefragmentere??
>
> Ghost

Tryk på "Analyser" så fortæller den dig om det er nødvendigt !

Nu ved jeg ikke om XP,s egen defragt-program kan stilles til
at defragtmentere når det er nødvendigt, men et program som
"O&O Defrag V6 Professional Edition" (som jeg bruger) kan
gøre det.
Jeg mærker det ikke, der er blot et ikon ved uret når det kører,
og så er der den fordel ved programmet, at det snupper begge
mine diske på een gang, defragt-ruden bliver opdelt i 2 så man
kan følge med i hvad den laver på hvert drev, -smart ik ?
Mvh. John
Næstved

Fra : Ghost

Dato : 16-01-05 15:26

Lyder som den rigtige model...

Jeg kører XP Pro.. hvor finder jeg analyzer ??

Fra : John T.

Dato : 16-01-05 15:42

"Ghost" < skrev i en meddelelse >
Jeg kører XP Pro.. hvor finder jeg analyzer ??

Knap nederst til venstre !
John