MS Windows
briani 27239
STOP 0X8E 0X50
Fra : Kim

Dato : 16-01-05 11:33

Hej NG

Har mange problemer med disse stop meddelelser, jeg har opdateret bios, alle
drivere, skiftet ram moduler men intet afhjælper problemet.

Spørgsmålet er om det kan være min 5 år gamle skærm, der ikke "spiller"
sammen med ny p4 3,4 ghz med et ATI redeon 9600 grafikkort.

Problemet opstår primært ved tung grafik, men kan også opstå ved almindelig
"surfen" på nettet.

HJÆLP

Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 13:46

Kim wrote:

> Spørgsmålet er om det kan være min 5 år gamle skærm, der ikke
> "spiller" sammen med ny p4 3,4 ghz med et ATI redeon 9600 grafikkort.

Skærmen kan ikke udløse fejl i OS'et...

Prøv at skrive _hele_ fejlen ordret ned og søg derefter på Google eller
post det her.

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim

Dato : 16-01-05 14:40

> Skærmen kan ikke udløse fejl i OS'et...

Det regnede jeg egentlig heller ikke med den kunne, men du ved panik......

> Prøv at skrive _hele_ fejlen ordret ned og søg derefter på Google eller
> post det her.

STOP: 0X0000008E (0XC0000005, 0XAA673AC2, 0XA713FB18, 0X00000000)

AFD.SYS - address AA673Ac2 BASE AT AA668000, DATESTAMP 41107EB5

Herefter gentagende nedbrud når jeg loggede på min konto, alle 0x8e, men
forskellige adresser.......

Kim

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-01-05 15:56

Hej
Hvilken stopkode får du?
Man kan se, hvad den betyder. Om det er en driver eller hvad?

Mvh. Brian
Mcse+i

Fra : Kim

Dato : 16-01-05 16:31

> Hej
> Hvilken stopkode får du?
> Man kan se, hvad den betyder. Om det er en driver eller hvad?

Ikke forstået? er 0x8E ikke stopkoden?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 17:21

Kim wrote:

> Ikke forstået? er 0x8E ikke stopkoden?

Der står noget tekst under (store bogstaver adskilt af '_').

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim

Dato : 16-01-05 17:41

> Der står noget tekst under (store bogstaver adskilt af '_').
>

> --

Nej det gjorde der ikke nogle af disse gange.....

Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 17:52

Kim wrote:

> Nej det gjorde der ikke nogle af disse gange.....

Jeg har aldrig oplevet at der ikke har stået noget.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans

Dato : 17-01-05 03:15

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg har aldrig oplevet at der ikke har stået noget.

Det sker tit med XP hvis fejlen ikke kan tolkes entydigt af systemet.

Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 10:36

Hans wrote:

> Det sker tit med XP hvis fejlen ikke kan tolkes entydigt af systemet.

Okay... Så foretrækker jeg endnu engang 2000.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans

Dato : 17-01-05 11:47

Jesper G. Poulsen wrote:

> Okay... Så foretrækker jeg endnu engang 2000.

Det er en vanesag. I dette tilfælde er det en hardwarefejl hvilket fremgår
tydeligt af stopkoderne.

Vi er ude i rent gætværk da den oprindelige spørger ikke oplyser hvilket
bundkort det drejer sig om, men stopkoden 0X0000008E, 0XC0000005 indikerer
helt klart hukommelsesproblemer. Det kan være noget så simpelt at bundkortet
ikke supporterer en 3.4GHz CPU sammen med den anvendte hukommelse, eller at
der i bios er valgt turboindstillinger ved nogle kritiske timings.

Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 12:52

Hans wrote:

> Det er en vanesag. I dette tilfælde er det en hardwarefejl hvilket

Jo, men har ikke oplevet 2000 komme med difuse fejlmeddelelser...

> fremgår tydeligt af stopkoderne.

Enig.

> Vi er ude i rent gætværk da den oprindelige spørger ikke oplyser
> hvilket bundkort det drejer sig om, men stopkoden 0X0000008E,

Vi ved faktisk ikke meget om maskinen, det har du ret i...

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-01-05 19:04

Hej Kim
Jo der var jeg da vist lidt fraværende. Pæn omskrivning. lol

Der tales om flere ting. NOget med noget ntfs halløj, men det er mest i
forhold til windows server 2003 64 edition.
Der er også noget om problemer i forhold til pc silen antivirus og et eller
andet med udprintning fra acrobat reader.

Jeg ved ikke, om det er relevant for dig?

Mvh. Brian

Fra : Hans

Dato : 17-01-05 03:10

Kim wrote:
> [...]
> "spiller" sammen med ny p4 3,4 ghz med et ATI redeon 9600 grafikkort.
>
> Problemet opstår primært ved tung grafik, men kan også opstå ved

Kører du med OC på dit Radeon 9600?

Hvor stor er din PSU?

Hans

Fra : Kim

Dato : 18-01-05 22:10

Har forsøgt et par gange med en vedhæftet fil, men det virker ikke.

Så her kommer essensen af pc specifikationerne.

Jeg har ikke OC'et noget.

Kim

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003, 2004 Lavalys,
Inc. ]-----------------------------------------------------------

Version EVEREST v1.10.106/dk
Hjemmeside
http://www.lavalys.com/
Rapport Type Rapport assistent
PC SUSSIE
Generator Kim
Operativ System Microsoft Windows XP
Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Dato 2005-01-17
Tid 23:09

--------[
Opsummering ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

PC:
Operativ System Microsoft Windows XP
Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180
DirectX 4.09.00.0904
(DirectX 9.0)
PC navn SUSSIE
Bruger Navn Kim

Motherboard:
CPU Type Intel Pentium 4HT,
3400 MHz (17 x 200)
Motherboard Navn ASRock P4S55FX(+)
(5 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
Motherboard Chipset SiS 655FX
System Hukommelse 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (11/01/04)
Kommunikations Port Kommunikationsport
(COM1)
Kommunikations Port ECP-printerport
(LPT1)

Grafik Kort:
Grafik Kort RADEON 9600 SERIES -
Secondary (256 MB)
Grafik Kort RADEON 9600 SERIES
(256 MB)
3D Acclerator ATI Radeon 9600
(RV350)
Monitor IBM 6551 P96
(5522667)

Multimedie:
Lyd Kort SiS 7012 Audio
Device

Lager:
IDE Kontroller SiS 5513 IDE UDMA
Controller
SCSI/RAID Kontroller VOB InstantDrive
Controller
Floppy Drev Diskettedrev
Disk Drev Maxtor 6Y120L0 (120
GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Disk Drev WDC WD1200JB-00DUA3
(111 GB, IDE)
Optisk Drev DVD-16X DVD-ROM
BDV316E (16x/48x DVD-ROM)
Optisk Drev PIONEER DVD-RW
DVR-106D (DVD+RW:4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:16x/10x/32x
DVD+RW/DVD-RW)
Optisk Drev VOBID InstantDrive
CD SCSI CdRom Device
SMART Harddisk Status OK

Partitioner:
C: (NTFS) 117232 MB (95359 MB
fri)
D: (NTFS) 114470 MB (38133 MB
fri)

Inddata:
Keyboard Easy Internet
Keyboard
Keyboard Logitech
HID-Compliant Keyboard
Mus HID-compliant
Cordless Mouse
Spil Kontroller Microsoft driver til
PC-joystic

Netværk:
Netværks Adapter SiS 900-Based PCI
Fast Ethernet Adapter (192.168.1.11)

Ydre Enheder:
Printer hp deskjet 970c
series
Printer HP DeskJet 970Cxi
USB1 Kontroller SiS 7001 PCI-USB
Open Host Controller
USB1 Kontroller SiS 7001 PCI-USB
Open Host Controller
USB1 Kontroller SiS 7001 PCI-USB
Open Host Controller
USB2 Kontroller SiS 7002 USB 2.0
Enhanced Host Controller
USB Enhed Logitech Cordless
Dual USB Mouse & iTouch Keys
USB Enhed Logitech Cordless
USB Keyboard
USB Enhed USB-sammensat enhed

--------[
DMI ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ BIOS ]

BIOS Egenskaber:
Producent American Megatrends
Inc.
Version P1.70
Udgivelses Dato 11/01/2004
Størrelse 256 KB
Boot Enhed Floppy Disk, Hard
Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
Muligheder Flash BIOS, Shadow
BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS
Understøttede Standarder DMI, APM, ACPI,
ESCD, PnP
Udvidelses Egenskaber ISA, PCI, AGP, USB

[ System ]

System Egenskaber:
Produkt P4S55FX+
Version 1.0
Serie Nummer 00000000
Vågn Op Type Netafbryder

[ Motherboard ]

Motherboard Egenskaber:
Produkt P4S55FX+
Version 1.0
Serie Nummer 00000000

[ Chassis ]

Chassis Beskrivelse:
Producent Uknown Chassis
Manufacture
Version Version 1.00
Serie Nummer 123456890
Aktiv 0123ABC
Chassis Type Desktop

[ Hukommelses Kontroller ]

Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
Fejl Detekterings Metode 32-bit ECC
Fejl Korrektion Single-bit
Understøttet Hukommelses Interleave 1-Way
Nuværende Hukommelses Interleave 1-Way
Understøttet Hukommelses Hastighed 70ns, 60ns
Understøttede Hukommelses Typer SPM, FPM, EDO,
Parity, ECC, SIMM
Understøttet Hukommelses Spænding 3.3V
Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse 1024 MB
Hukommelses Sokler 4

[ Processorer / Intel(R) Pentium(R) 4 Processor ]

Processor Egenskaber:
Producent Intel
Version Intel(R) Pentium(R)
4 Processor
Ekstern Hastighed 200 MHz
Nuværende Hastighed 3400 MHz
Type Central Processor
Spænding 3.3 V, 2.9 V
Status Tilkoblet
Sokkel Udformning FC-478

[ Cache / Internal Cache ]

Cache Egenskaber:
Type Intern
Hastighed 40 ns
Status Tilkoblet
Operations Tilstand Write-Back
Arbejds Lager 4-way
Set-Associative
Maksimum Størrelse 1024 KB
Installeret Størrelse 8 KB
Understøttede SRAM Typer Synchronous
Nuværende SRAM Typer Synchronous,
Pipeline Burst
Fejl Korrektion Single-bit ECC
Sokkel Udformning Intern Cache

[...]

Installeret Størrelse 512 KB
Understøttede SRAM Typer Synchronous
Nuværende SRAM Typer Synchronous
Fejl Korrektion Parity
Sokkel Udformning Intern Cache

[ Hukommelses Moduler / DIMM1 ]

Hukommelses Moduls Egenskaber:
Sokkel Udformning DIMM1
Type DIMM, SDRAM
Installeret Størrelse 512 MB
Monteret Størrelse 512 MB

[ Hukommelses Moduler / DIMM2 ]

Hukommelses Moduls Egenskaber:
Sokkel Udformning DIMM2
Installeret Størrelse Ikke Installeret
Monteret Størrelse Ikke Installeret

[ Hukommelses Moduler / DIMM3 ]

Hukommelses Moduls Egenskaber:
Sokkel Udformning DIMM3
Installeret Størrelse Ikke Installeret
Monteret Størrelse Ikke Installeret

[ Hukommelses Moduler / DIMM4 ]

Hukommelses Moduls Egenskaber:
Sokkel Udformning DIMM4
Installeret Størrelse Ikke Installeret
Monteret Størrelse Ikke Installeret

[ System Slots / PCI1 ]

Egenskaber for System Slot:
Slot Betegnelse PCI1
Type PCI
Brug Tom
Data Bus Bredde 32 bit
Længde Lang

[ System Slots / PCI2 ]

Egenskaber for System Slot:
Slot Betegnelse PCI2
Type PCI
Brug I brug
Data Bus Bredde 32 bit
Længde Lang

[ System Slots / PCI3 ]

Egenskaber for System Slot:
Slot Betegnelse PCI3
Type PCI
Brug Tom
Data Bus Bredde 32 bit
Længde Lang

[ System Slots / PCI4 ]

Egenskaber for System Slot:
Slot Betegnelse PCI4
Type PCI
Brug I brug
Data Bus Bredde 32 bit
Længde Lang

[ System Slots / PCI5 ]

Egenskaber for System Slot:
Slot Betegnelse PCI5
Type PCI
Brug Tom
Data Bus Bredde 32 bit
Længde Lang

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-05 22:39

Kim skrev:

>Har forsøgt et par gange med en vedhæftet fil, men det virker ikke.

Man kan kun poste vedhæftede filer i binære grupper, som f.eks.
news:dk.binaer på de fleste newsservere, herunder TDCs.
--
Knud

Fra : Kim

Dato : 18-01-05 23:03

> Man kan kun poste vedhæftede filer i binære grupper, som f.eks.
> news:dk.binaer på de fleste newsservere, herunder TDCs.
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

OK, tak det var jeg ikke klar over.

Kim

Fra : Hans

Dato : 18-01-05 22:42

Kim wrote:
> Har forsøgt et par gange med en vedhæftet fil, men det virker ikke.
>
> Så her kommer essensen af pc specifikationerne.

> [...]

Nu er Asrocks hjemmeside lidt af en rodebutik, men såvidt jeg kan gennemskue
skal dit bundkort være version 2.0 for at understøtte den 3.4GHz P4 du
bruger nu. Dit er version 1.0, og jeg tror faktisk det er her hunden ligger
begravet. Du kan jo prøve og skrive et indlæg i deres Q&A gruppe og afvente
et svar, men det vil nok være en god idé at montere den gamle CPU sålænge
inden du mister data.

Hans

Fra : Kim

Dato : 18-01-05 23:02

> [...]
> afvente
> et svar, men det vil nok være en god idé at montere den gamle CPU sålænge

Hmmm, jeg har købt pc'en samlet som den er beskrevet hos PRC data, så hvis
du har ret, tja så har de snydt mig!!!!!

Kim

Fra : Hans

Dato : 18-01-05 23:07

Kim wrote:

> Hmmm, jeg har købt pc'en samlet som den er beskrevet hos PRC data, så
> hvis du har ret, tja så har de snydt mig!!!!!

Så er det med at få sendt den over til dem i en fart. Fejlbeskrivelsen er jo
dejlig enkel: BSOD i lange baner.

Håber du får løst dit problem.

Hans

Fra : Kim

Dato : 18-01-05 23:23

"Kim" <Hallo@kmi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Gælder det ikke kun Prescott cpu'en, det er ikke sådan en jeg har.

Kim

Fra : Kim

Dato : 18-01-05 23:16

> [...]
> afvente
> et svar, men det vil nok være en god idé at montere den gamle CPU sålænge

Vil du poste et link, hvor du læser dette.

Fra : Hans

Dato : 18-01-05 23:23

Kim wrote:

> Vil du poste et link, hvor du læser dette.

Se * nederst i skemaet:

http://www.asrock.com.tw/support/CPU_Support/CPUSupport_P4S55FX+.htm

Se i PCB** kolonnen:

http://www.asrock.com.tw/support/CPU_Support/prescott_CPU_list.htm

Hans

Fra : Hans

Dato : 19-01-05 01:53

Kim wrote:

> Vil du poste et link, hvor du læser dette.

En anden mulighed er din PSU, da jeg kender bestykningen af deres maskiner.
Logic PSU'erne er nemlig ikke kendt for deres store strømformåen. Har du
ikke mulighed for at låne dig frem til en kraftig PSU for at prøve om det
skulle være løsningen?

Vi er for øvrigt ganske OT her i gruppen, så jeg har sat FUT til
dk.edb.hardware, hvor svaret på dette indlæg vil havne.

Hans