MS Windows
briani 27239
Bærbar pc og højreklik?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-01-05 10:20

En bekendt af mig (uden edb-knowhow!) har anskaffet en bærbar pc (med Win XP
Home Edition) uden mus (endnu da!)

Jeg påtog mig dristigt at 'føre tilsyn med' indledende opsætning, opkobling
til inernet mv. - *men* jeg kan sgu ikke hitte ud af, hvorledes man
'højreklikker' (dvs. fx. fremkalder 'kontekstmenu'), når der ingen mus
er! :)

Jeg synes, jeg har ledt (næsten) overalt - men uden at finde 'svaret'! Mon
jeg finder det her? :)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 16-01-05 10:24

"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> mus
> er! :)
>
> Jeg synes, jeg har ledt (næsten) overalt - men uden at finde

Tryk Shift-F10.

Første hit med Google:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=windows+keyboard+shortcut+%22right+click%22&meta=

/klaus

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-01-05 10:34

Klaus Jorgensen wrote:
> Tryk Shift-F10.
>
> Første hit med Google:
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=windows+keyboard+shortcut+%22righ
+click%22&meta=

Tusind tak - jeg må have været *meget* uheldig/usmart med mine
søgestrenge! :))

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : KH

Dato : 16-01-05 10:28

Hvilken bærbar er det?? Hvis det er med touchpad sidder venstre klik i
pladen og som regel også nedenunder til venstre

Den højre plejer så at være placeret til højre. Det lyder måske lidt dumt og
indlysende, så du må nok hellere skrive hvilken model der er tale om!!

Klaus Høngaard
Klaus@FJERNHoengaard.dk

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-01-05 11:11

KH wrote:

> Hvilken bærbar er det?? Hvis det er med touchpad sidder venstre klik i
> pladen og som regel også nedenunder til venstre

Aha!

> Den højre plejer så at være placeret til højre. Det lyder måske lidt dumt
> og indlysende, så du må nok hellere skrive hvilken model der er tale om!!

OK da - det er en Medion 'Life Note 2030' (jeg troede blot, 'den slags'
grundlæggende ting var ret standardiseret!?)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Zulu

Dato : 18-01-05 20:35

Hans Henrik Hansen wrote:

> OK da - det er en Medion 'Life Note 2030' (jeg troede blot, 'den
> slags' grundlæggende ting var ret standardiseret!?)

Jeg vil vove den påstand at alle bærbare har en højrekliksknap, hvadenten de
har touchpad eller "dipper".

Sidder der ikke en knap ved siden af den du bruger til at lave venstreklik
med?

Ellers har de fleste nyere tastature to windowstaster. Den ene med flaget og
den anden svarer til højrekliksknappen.

Zulu

Fra : Kell Petersen

Dato : 24-01-05 12:15

Jeg vil gå så vidt , at hvis man ikke kan finde ud af , at H/klikke på en
bærbar,, så skal man vist ikke fører tilsyn med den

Det ville vist være bedre , at holde snitterne væk

Sorry , bare min mening..