MS Windows
briani 27239
XP aktivering ?
Fra : Rohwedder2

Dato : 15-01-05 16:33

Har lige købt en Dell PC med XP pro installeret - hvor kan jeg se om
XP er aktiveret ?
Hvis jeg vil afinstallere XP og hellere bruge min gode W2000 kan jeg
så installere XPen på min anden PC i stedet ? Også hvis XP er aktiveret på
den første PC ?

Mvh
Søren

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 15-01-05 16:45

"Rohwedder2" <srtrade@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg vil afinstallere XP og hellere bruge min gode W2000 kan jeg
> så installere XPen på min anden PC i stedet ? Også hvis XP er aktiveret

Hvis den ikke er aktiveret, kommer der en besked op. Du skriver ikke, om det
er en OEM XP der fulgte med, men den er bundet til den maskine, den er købt
sammen med......... rent juridisk, altså. Det er så samvittigheden, der gør,
om du vil installere XP'en på en anden maskine. Det kan være, at den påstår,
at den ikke kan aktiveres, men så kan du få den låst op hos Microsoft (den
fortæller hvordan) Da det jo er lige lidt på kanten, skal du jo så vælge at
tro på, at de ikke indsamler personlige oplysninger.

Noget helt andet er, at jeg ikke fatter, hvorfor du hellere vl køre 2000 end
XP. XP er så meget bedre og stabilt, at alle andre windows er et
tlbageskridt. Husk bare at sikre dig, den er opadteret, det behøver den ikke
være, bare fordi det er en ny computer.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 18:00

"/Ole (6000)" <ole_ryo_FJERN_@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> XP. XP er så meget bedre og stabilt, at alle andre windows er et
> tlbageskridt. Husk bare at sikre dig, den er opadteret, det behøver den

Det kan da være at manden, ligesom jeg, synes at XP er for "sulten", og
derfor hellere vil køre den ultrastabile 2000

mvh
Ebbe

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 15-01-05 20:22

> Det kan da være at manden, ligesom jeg, synes at XP er for "sulten", og
> derfor hellere vil køre den ultrastabile 2000
>
> mvh
> Ebbe

Det var da vist godt, du fik den med, ellers havde jeg ringet efter den
blå bil, hæhæ.
Men hvis det er en ny maskine, burde der jo ikke være problemer med at køre
XP, med mindre man VIRKELIG har kvajet sig i indkøbet

/Ole

Fra : Rohwedder2

Dato : 16-01-05 13:20

På fakturaen står der bare : Danish ms W XP pro SP2 (including backup
media)

På CD står der : kun til distribution med et nyt Dell anlæg

XP kan da ikke skelne mellem en Dell Pc eller anden når man installerer ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-01-05 13:48

Den 16-01-05 13.20 skrev Rohwedder2 følgende:

> På CD står der : kun til distribution med et nyt Dell anlæg
>
> XP kan da ikke skelne mellem en Dell Pc eller anden når man installerer ?

Det er en tilrettet udgave. Den indeholder for eksempel ganske givet kun
de drivere, der skal bruges på en Dell.

Du må forøvrigt meget gerne flge de almindelige retningslinjer
(netikette), når du skriver i nyhedsgrupperne. Klip det fra som du ikke
svarer på, og svar under det citerede. Du kan læse mere om netiketten på

Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox
http://kimludvigsen.dk

Fra : Rohwedder2

Dato : 20-01-05 10:41

Hvis du vil blande dig i indlæg så svar venligst kun hvis du ved noget
konkret !

Mvh
Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-01-05 11:12

Den 20-01-05 10.40 skrev Rohwedder2 følgende:

> Hvis du vil blande dig i indlæg så svar venligst kun hvis du ved noget
> konkret !

Tools -> Message Filters -> New -> Sender Contains Rohwedder2 -> Delete
the message.

Fra : Henning

Dato : 15-01-05 18:47

On Sat, 15 Jan 2005 16:32:32 +0100, "Rohwedder2" <srtrade@city.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis jeg vil afinstallere XP og hellere bruge min gode W2000 kan jeg
>så installere XPen på min anden PC i stedet ? Også hvis XP er aktiveret på

Nej, Dell's OEM-versioner er bundet til en Dell-pc. Forsøger du at
installere på en ikke-dell får du at vide det ikke kan lade sig gøre.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk