MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvilken XP?
Fra : dkvela27@attglobal.n~

Dato : 15-01-05 13:33

Hej NG,

Jeg skal have anskaffet mig en ny pc incl. OS. Det er et krav at systemet (i
f.eks. Outlook Express) skal kunne vise og skrive kinesisk.
Såvidt jeg kan se på MS´s hjemmeside er en af de fordele man får ved XP pro
at den understøtter flere sprog - uden at jeg dog lige har kunnet finde en
specifikation på siden.

Er det rigtigt at XP Home ikke understøtter kinesisk?

Andre gode råd til én ikke-ekspert vedr. anskaffelse af OS/XP?

Jeg kunne forestille mig at købe OS som en OEM version da det sikkert er
billigst, og så når jeg har bestemt mig for pc'ens spec. prøve at finde den
billigste 'pakke' f.eks, via edbpriser.dk.

På forhånd tak
Lars

Fra : Neil Southwood

Dato : 15-01-05 19:17

In news:41e912f6_2@news2.prserv.net,
dkvela27@attglobal.net <dkvela27@attglobal.net> typed:

> Er det rigtigt at XP Home ikke understøtter kinesisk?

Nej

> Andre gode råd til én ikke-ekspert vedr. anskaffelse af OS/XP?

De fleste maskiner til private sælges med XP Home, som rigtigt nok er lidt
billigere. OEM kan ikke købes uden maskine.

--
Neil Southwood

Fra : Calle.

Dato : 15-01-05 19:20

Neil Southwood wrote:
> [...]
>
> De fleste maskiner til private sælges med XP Home, som rigtigt nok er
> lidt billigere. OEM kan ikke købes uden maskine.
vrøvl, den sælges i pakker hvor der kun er en mus med
--
Calle.

Fra : Neil Southwood

Dato : 16-01-05 17:26

In news:B9dGd.445$jB5.77@news.get2net.dk,
Calle. <fake@fake.fake> typed:

> vrøvl, den sælges i pakker hvor der kun er en mus med

Oversmarte folk er der nok af. Så du er vel også køber af forskelligt kemisk
guf til hjernen der 'sælges'?

--
Neil Southwood

Fra : Mads

Dato : 16-01-05 17:48

On Sun, 16 Jan 2005 17:26:26 +0100, "Neil Southwood"
<neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote:

>Oversmarte folk er der nok af. Så du er vel også køber af forskelligt kemisk
>guf til hjernen der 'sælges'?

Hvad i alverden skaber du dig over ?
Det er da fuldstændigt korrekt at man sagtens kan købe en
OEM version af både Windows XP og diverse andre programmer.
Der er da masser af butikker der sælger OEM versioner bare
man køber et eller andet hardware sammen med.
Om det så er helt legalt kan vel diskuteres, men det er jo ikke
det det handler om her.

mvh Mads

Fra : Anders Lund

Dato : 16-01-05 22:42

Mads wrote:
> Der er da masser af butikker der sælger OEM versioner bare
> man køber et eller andet hardware sammen med.
> Om det så er helt legalt kan vel diskuteres, men det er jo ikke
> det det handler om her.

Hmmm ... hvem gider at købe en licens, som der ikke er gyldig? Så kan
man lige så godt køre med en ren piratversion?

Man skal kæmpe med service packs - men det er der også nogle mere
hardcore pirater der gør og så kan man bare bruge deres løsning.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-05 23:45

Anders Lund skrev:

>Hmmm ... hvem gider at købe en licens, som der ikke er gyldig? Så kan
>man lige så godt køre med en ren piratversion?

Tjah, når Microsoft selv henviser til forhandlere, som sælger en
oemversion sammen med ram eller en mus, så må det da være fuldt
lovligt.

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/goodWinXPOffers.asp
--
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 17-01-05 07:10

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Tjah, når Microsoft selv henviser til forhandlere, som sælger en
> oemversion sammen med ram eller en mus, så må det da være fuldt
> [...]

Sandt nok - men det var bare det Mads skrev med om det var legalt.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Neil Southwood

Dato : 16-01-05 23:54

In news:lg6lu0l62h4e44o3a9abhgrqh4n8mibqod@4ax.com,
Mads <DeathTo@ll.spammers> typed:

> Hvad i alverden skaber du dig over ? ...

Du ville ikke ønske at se hvordan det ser ud når jeg skaber mig. Lad mig
nøjes med at anbefale dig et læsekursus.

--
Neil Southwood

Fra : Calle.

Dato : 17-01-05 16:44

Neil Southwood wrote:
> In news:lg6lu0l62h4e44o3a9abhgrqh4n8mibqod@4ax.com,
> Mads <DeathTo@ll.spammers> typed:

> Du ville ikke ønske at se hvordan det ser ud når jeg skaber mig. Lad
> mig nøjes med at anbefale dig et læsekursus.

Det er da vist dig der har fået en eller anden kemisk påvirkning af hjernen
--
Calle.

Fra : Neil Southwood

Dato : 18-01-05 00:33

In news:X2RGd.179$VA7.64@news.get2net.dk,
Calle. <fake@fake.fake> typed:

> Det er da vist dig der har fået en eller anden kemisk påvirkning af
> hjernen

Ja, det er det der får den til at virke i modsætning til de hjernedødes.

--
Neil Southwood

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-01-05 18:16

Mads, du skrev:

> Om det så er helt legalt kan vel diskuteres.

Mon dog ikke.
http://www.microsoft.com/danmark/license/programmer/oem.asp