MS Windows
briani 27239
Scandisk kører ved hver opstart i windows ~
Fra : BH

Dato : 14-01-05 15:57

Hej

Jeg har en computer med Windows XP pro+xp2 der er begyndt at køre
Scandisk (CHKDSK)hver gang den startes eller genstartes. I windows 98
kunne man slå det til og fra, kan man det i XP ? Og hvordan gøres det
?

Mvh

BH

Fra : Filip

Dato : 14-01-05 16:21

> Jeg har en computer med Windows XP pro+xp2 der er begyndt at køre
> Scandisk (CHKDSK)hver gang den startes eller genstartes. I windows 98
> kunne man slå det til og fra, kan man det i XP ? Og hvordan gøres det

Luk pcén rigtigt ned:

-Start- luk computeren- luk

Filip

Fra : BH

Dato : 14-01-05 17:27

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Luk pcén rigtigt ned:
>
> -Start- luk computeren- luk

Tja hvis det var så nemt tror jeg ikke jeg havde starten denne tråd.
Computeren bliver lukket rigtig ned. Så det er desværre ikke nogen løsning.

BH

Fra : Filip

Dato : 14-01-05 19:31

> Tja hvis det var så nemt tror jeg ikke jeg havde starten denne tråd.
> Computeren bliver lukket rigtig ned. Så det er desværre ikke nogen
> løsning.

Det var den forklaring jeg fik da jeg stillede spørgsmålet for et års tid
siden. Noget kunne tyde på at der er opstået en fejl på disken, som ikke kan
rettes med scandisk. Enden på det hele blev at jeg formaterede maskinen, og
problemet var løst. Og det vil sikkert også hjælpe dig

Filip

Fra : IzNoGoUd

Dato : 14-01-05 20:07

BH wrote:
> [...]
> Scandisk (CHKDSK)hver gang den startes eller genstartes. I windows 98
> kunne man slå det til og fra, kan man det i XP ? Og hvordan gøres det

Kør alt du kan med Adaware, spybot, antivirus, antivirus online scan.
sørg for at computeren er REN.

Der er noget galt på din HDD. Enten med HDD eller nogle filer.

Prøv:
Start > kør > chkdsk /F

Derefter spørger den nok om du vil køre denne komando ved næste genstart
svar: ja tak.

Hvis det heller ikke virker, så må du have fat i et test program til din
HDD for at finde ud af om det er selve HDD det er galt med. Det findes
på prodcentens hjemmeside!

--
Best regards, IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, 5700 Svendborg, Denmark
*