MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg græsk sprog...?
Fra : Martin B

Dato : 14-01-05 09:59

Hej

Jeg skal til Grækenland for en længere periode, hvorfor jeg gerne vil ha'
mulighed for at skrive græsk på min bærbare. Der er WinXP SP2 og Office 2003
installeret. Skal man købe noget tillægssoftware eller kan man downloade et
eller andet så det virker...?

Mvh

Martin

xpost: dk.edb.system.ms-windows og dk.edb.tekst.ms-word

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-01-05 10:35

Martin B wrote:
> [...]
> Office 2003 installeret. Skal man købe noget tillægssoftware eller
> kan man downloade et eller andet så det virker...?

Kontrol panel => internationale & sproglige indstillinger:
Sprogfanen, detaljer. Tilføj græsk til listen.

Så kan du vælge sprog via sprogmenuen , eller trykke L-alt+shift for at
skifte mellem de sprog som er installeret.

xpost fjernet.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 20:59

Sune Storgaard wrote:

> [...]
>
> Så kan du vælge sprog via sprogmenuen , eller trykke L-alt+shift for
> at skifte mellem de sprog som er installeret.

Hvis du, i Word, også vil have orddeling, stavekontrol og grammatik-
kontrol til at virke på det Græske, så er du nødt til at have installeret
Proofing Tools til Office.

-E.G.

Fra : Martin B

Dato : 15-01-05 00:35

> [...]
>
> Så kan du vælge sprog via sprogmenuen , eller trykke L-alt+shift for at
> skifte mellem de sprog som er installeret.

Neeeej, det var nemt...!!

Jeg syntes dog ikke at det virker sindsygt godt...? Når jeg sørger for at
skifte tilbege til dansk sprog, er der stadig enkelte af programmerne der
genstridigt skriver nogle dele af teksten i programmet på græsk - specielt
IE...?

Nå jeg først går ind i "Kontrol panel => internationale & sproglige
indstillinger" og fjerner det græske sprog dér bliver alt dansk igen.

Nogen der kender til det...?

Mvh

Martin