MS Windows
briani 27239
Administrator i XP
Fra : AX

Dato : 13-01-05 20:10

jeg har installeret XP på mine børns pc. De har fået en brugeradgang
hver. Jeg er vel administrator for disse? Hvordan får jeg selv adgang
til af kunne vedligeholde computeren, installere osv., uden at skulle
ind på èn af deres brugerflader? Når man tænder, er det jo kun de to,
der står at vælge imellem..? Jeg er ude efter selv at have en
adgangs"rude", når der startes. Skal jeg oprettes som gæst?? jeg ville
forvente at der også var en brugeradgang ved navn "administrator"
el.lign.???

--
m.v.h. Ax

Fra : F.Larsen

Dato : 13-01-05 22:54

"AX" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> adgangs"rude", når der startes. Skal jeg oprettes som gæst?? jeg ville
> forvente at der også var en brugeradgang ved navn "administrator"

Når du står i login billedet kan su trykke ctrl+alt+del to gange. Så får du
et login billede frem, her kan du logge ind med alle brugerID's.

Brugerne opretter du under "my computer" -> "manage" og tilmelder dem de
grupper som du ønsker de skal deltage i, f.eks. kunne du oprette et brugerID
til dig selv som du melder ind i gruppen "administrators", ungerne i
"users". (jeg bruger kun engelsk XP ...). Hver bruger sit egent brugerID.

--
Flemming

Fra : ___P.Sir___

Dato : 14-01-05 08:25

F.Larsen wrote:

> [...]
> et brugerID til dig selv som du melder ind i gruppen
> "administrators", ungerne i "users". (jeg bruger kun engelsk XP ...).

Okay - ja det kan jeg godt se. SÅdan kommer jeg ind på min adm. konto.
Dèt med manage under my computer kunne jeg nu ikke finde. Mener du ikke
kontrolpanel? Der kan man jo komme ind og arbejde med de enkelte
brugere under "user accounts"?

--
m.v.h. Preben

Fra : Snuden

Dato : 14-01-05 20:57

On 14 Jan 2005 07:25:17 GMT, "___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>Dèt med manage under my computer kunne jeg nu ikke finde. Mener du ikke
>kontrolpanel? Der kan man jo komme ind og arbejde med de enkelte

Han mener højreklik på "Denne computer" => "Administrer"
--
Snuden

Fra : ___P.Sir___

Dato : 14-01-05 22:48

Snuden wrote:

> [...]
> ...). >> Hver bruger sit egent brugerID.

> Han mener højreklik på "Denne computer" => "Administrer"

Så ryger man ind i computeradministration - som man også finder i
kontrolpanel. Her kan jeg ikke se man kan arbejde med bruger id. Men
det kan man jo via kontrolpanel og user accounts.

--
m.v.h. Preben