MS Windows
briani 27239
Klassifikation af websteder.
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 13:42

Hej !

Jeg er gået hen og blevet netværksansvarlig på en mindre institution.
Her vil man godt have blokeret for porno-, fildelings- og spillesteder på
Internettet.
Man kan jo lægge blokeringer ind i Iexplorer eller routeren, men det er jo
uoverskueligt at skulle vedligeholde.
Er der nogen, der kender anvendelige klassifikationstjenester, der kan
bruges ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-05 13:51

Den 13-01-05 13.41 skrev Abricosicus følgende:

> [...]
> Internettet.
>
> Er der nogen, der kender anvendelige klassifikationstjenester, der kan

Tjek Access Proxy, det er et dansk udviklet pornofilter som har vundet
klart over konkurrerende programmer i flere test. Det er netop udviklet
til netværk, og jeg mener også, det kan blokere visse fildelings-ting.

http://www.accessproxy.dk

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : IzNoGoUd

Dato : 14-01-05 09:29

Abricosicus skrev:
> [...]
> uoverskueligt at skulle vedligeholde.
> Er der nogen, der kender anvendelige klassifikationstjenester, der kan

Hvad med at tage en snak om det istedet? Så har du også en nem og billig
løsning!
Har selv været ansat på en skole hvor vi = Ansvarlige + Elveråd lav et
reglsæt om hvilke sider man ikke må se = porno, download af programmer
til installation, chatsider, narkosider, bomber og vigtigst af alt! LAD
være med at opgiv personlig informationer BRUG ALIAS! Det gik også fint
nok, har ikke set mange der røg ind på porno og andet ulovligt "gennemse
logfilerne", det største problem var nu download af programmer til
installering. Målgruppen var børn/unge fra 4-10 klasse.

De sider som jeg blokeret ligger nok i området 30-50 stk. Og det var
ikke meget porno imellem, men chatsteder!

Løsningen med et filter syntes jeg er en dårlig ide! Samtale fremmer
forståelsen. Desuden gælder det samme med børnefamilier som også skulle
tage en snak med ungerne om internettet og dets brug.

Nu kender jeg slet ikke Jeres institution/behov, så jeg kan godt have
skudt ved siden af og det ER nødvendigt med et filter + et reglsæt, men
overstående har fungeret rigtigt godt og var ikke noget problem med
forståelsen hos eleverne.

Håber det gav nogle ideer til Jeres institution.

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*