MS Windows
briani 27239
Gruppepolitik under XPHome (gpedit.msc)
Fra : Erik Greve

Dato : 12-01-05 10:28

Hej
Jeg administrerer et lille lokalnetværk på en seniordatastue.
De 6 maskiner med winXP Home betjenes af ældre mennesker, der også
ind- i- mellem leger, desværre også med systemet. Derfor sker der sommetider
uheld.
Jeg mangler et styringsværktøj i stil med Group Policy Editor under XP Pro.
til
at begrænse skaderne.
Findes der noget tilsvarende til XP Home eller hvad gør jeg for at få styr

systemet ?

Håber på hjælp
Venlig hilsen
Erik

Fra : Futte

Dato : 12-01-05 14:49

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Venlig hilsen
> Erik
>

> Var det ikke en ide, at tage administratorrettighederne
fra brugerne, så er problemet løst, med en begrænset
konto kan man ikke ændre i systemet.
Mvh. Ejnar.

Fra : Erik Greve

Dato : 12-01-05 16:29

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i en meddelelse

> fra brugerne, så er problemet løst, med en begrænset
> konto kan man ikke ændre i systemet.
> Mvh. Ejnar.

Nej men brugeren kan jo stadig ændre på skrivebord, ikoner kommandolinje
o.s.v. - det er det
jeg gerne vil undgå.

MVH Erik

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 21:25

Erik Greve wrote:
> Jeg mangler et styringsværktøj i stil med Group Policy Editor under
> XP Pro. til at begrænse skaderne.
> Findes der noget tilsvarende til XP Home eller hvad gør jeg for at få
> styr på systemet ?

Hej Erik.

Jeg tastede ordene "XP", "Home", "policy" og "editor" ind i en søge-
maskine og fandt bl.a. dette:

http://home.covad.net/~zeiler07/gphome.html

Det ser lidt besværligt ud, men måske kan det alligevel bruges?

-E.G.

Fra : Erik Greve

Dato : 13-01-05 17:41

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maskine og fandt bl.a. dette:
>
> http://home.covad.net/~zeiler07/gphome.html
>
> Det ser lidt besværligt ud, men måske kan det alligevel bruges?

Tak for tippet - du har ret i at det ser lidt besværligt ud, men det er
sikkert det rigtige.
Underligt at XP Home ikke er født med denne facilitet.
MVH
Erik

Fra : Preben Larsen

Dato : 12-01-05 22:30

> [...]
> at begrænse skaderne.
> Findes der noget tilsvarende til XP Home eller hvad gør jeg for at få styr

Hej Erik
Hvis du kigger efter Reborn.dk de har et lille pci kort der sammen med
software sikrer dine maskiner
mod "ungernes pilfingre"
Jeg bruger dem selv på skolen, og eleverne kan gøre alle mulige krumspring,
MEN intet bider på alle ændringer glemmes når maskinen slukkes..
mvh
Preben

Fra : Erik Greve

Dato : 13-01-05 17:35

"Preben Larsen" <preben@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> krumspring,
> MEN intet bider på alle ændringer glemmes når maskinen slukkes..

Hej Preben
Tak for tippet - jeg har hørt om kortet og de gode egenskaber det skulle
have.
Er det kortet, der hedder SafetyCard Max du bruger og kører det under XP
Home ?
Ved du hvad det koster i en 6 bruger version ( De gamle fattes jo penge
-) ).
MVH
Erik