MS Windows
briani 27239
Åbne hjemmeside ved opstart
Fra : Pia Lock

Dato : 10-01-05 23:39

Hej!

Jeg vil gerne have siden med DR's Netradio til at starte når jeg tænder min
computer. Kan man det? Hvis ja, hvordan gør man?

--
Hilsen Pia

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-01-05 00:19

Pia Lock wrote:

> Jeg vil gerne have siden med DR's Netradio til at starte når jeg tænder min
> computer. Kan man det? Hvis ja, hvordan gør man?

Du laver en .bat fil med denne kommando, og putter den i
din startup folder:

start www.google.com

Du skal naturligvis udskifte URL'en.

--
"We learned more from a three minute record, baby
than we ever learned in school"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-01-05 00:50

"Pia Lock" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev

> Jeg vil gerne have siden med DR's Netradio til at starte når jeg tænder
min
> computer. Kan man det? Hvis ja, hvordan gør man?

Ja, det er ikke svært.

Du skal bare højreklikke på skrivebordet og så oprette en ny genvej. I
feltet skriver du adressen, f.eks. http://dr.dk/netradio eller hvad adressen
nu er. Så lægger du blot genvejen over i din startfolder ved at trække
genvejen over på "start>programmer>start>"

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-01-05 02:41

> Ja, det er ikke svært.

Jo, det er det vist....

DR netradio er et javascript, har jeg lige opdaget, så min ide kan ikke
bruges...

Claus

Fra : Pia Lock

Dato : 11-01-05 13:05

> Jo, det er det vist....
>
> DR netradio er et javascript, har jeg lige opdaget, så min ide kan ikke
> bruges...

Jeg har lavet et link til DR Soft på mit skrivebord. Den virker, så jeg må
vel bare kunne lægge den i start-mappen (?)

--
Hilsen Pia

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-01-05 04:18

"Pia Lock" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse news:rhPEd.82477

> Jeg har lavet et link til DR Soft på mit skrivebord. Den virker, så jeg må
> vel bare kunne lægge den i start-mappen (?)

Præcis!

kan du starte den med en genvej, så kan du også trække den over i
startmappen som tidligere beskrevet..

Men da jeg efterfølgende kigge på det, der fik jeg kun et javascript på dr
netradio, så jeg har tydeligvis ikke kigget mig grundigt nok omkring.

Claus

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-01-05 10:20

Pia Lock skrev:
> Hej!
>
> Jeg vil gerne have siden med DR's Netradio til at starte når jeg tænder min
> computer. Kan man det? Hvis ja, hvordan gør man?

Hvis du vil have Rock kørende i winamp, så skriv på en linie i en *.bat fil:
c:\programmer\winamp\winamp.exe
http://www.dr.dk/netradio/alternativ/pls-filer/rock-32.pls

Nu skriver du ikke noget om hvilken radiokanal, kvalitet og hvilket
program du vil bruge!

Inde på denne side: http://www.dr.dk/netradio/alternativ/ er der et tons
playlister, kopier genvejen og smid den ind i dit ynglings afspiller,
det virker med winamp så derved kan jeg få det til at afspille ved
opstart af computeren!

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Pia Lock

Dato : 11-01-05 13:07

> Nu skriver du ikke noget om hvilken radiokanal, kvalitet og hvilket
> program du vil bruge!

Som jeg har skrevet til Claus ovenfor vil jeg gerne høre DR Soft, når jeg
starter maskinen.
Den kører i DR's eget afspilningsvindue med 64 kbps.

Hvordan laver man forresten en .bat-fil...?! - Og hvad gør man så med den?

--
Hilsen Pia

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-01-05 13:43

Pia Lock skrev:
> [...]
> Den kører i DR's eget afspilningsvindue med 64 kbps.
>
> Hvordan laver man forresten en .bat-fil...?! - Og hvad gør man så med den?

Du opretter en *.txt fil på evt. skrivebordet indsætter følgende:
c:\programmer\winamp\winamp.exe
http://www.dr.dk/netradio/alternativ/pls-filer/soft-64.pls
omdøber den derefter til fx. "DR Soft.bat" men pas du skal kunne se
extension, det slås til inden under mappeindstillinger.

Når din *.bat fil virker flytter du den ind i Start > programmer > start

Nu bruger jeg ikke IE men Winamp og/eller MPC "Media player Classic" til
sådanne formål, såå det med at bokse med at få det til at virke i/med IE
har jeg ikke den store lyst til pt.

Angående overståend er kun en grov model til hvordan du kunne gøre!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-01-05 22:05

IzNoGoUd wrote:
> Nu bruger jeg ikke IE men Winamp og/eller MPC "Media player Classic"
> til sådanne formål, såå det med at bokse med at få det til at virke
> i/med IE har jeg ikke den store lyst til pt.

Dette er lige testet og virker:

1. Lav en tekstfil på skrivebordet (højreklik -> Ny -> Tekstdokument)
2. Navngiv den fx drsoft.bat og vælg ja til at ændre filtypen
3. Højreklik på .bat filen og vælg Rediger
4. Indsæt følgende i dokumenter:
start http://www.dr.dk/netradio/drsoft32.asx
5. Gem dokumentet og kopier det ind under
C:\Documents and Settings\"Bruger"\Menuen Start\Programmer\Start

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-01-05 22:10

Rettelse:

> 4. Indsæt følgende i dokumenter:

I .bat filen selvfølgelig...

> C:\Documents and Settings\"Bruger"\Menuen Start\Programmer\Start

"Bruger" skal selvfølgelig skiftes ud med den brugerkonto
der skal gælde for.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Anders Lund

Dato : 11-01-05 07:55

Pia Lock wrote:
> Jeg vil gerne have siden med DR's Netradio til at starte når jeg tænder min
> computer. Kan man det? Hvis ja, hvordan gør man?

Hvis du ønsker en bestemt radiokanal, så kan du lave genvej til en af de
kanal du finder på denne side:
http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml

Denne genvej placere du så i din startmenu under programmer og så
"Start". Dette gøres ved at trykke linket ned på startknappen og så
videre ind i programmer og start. Du skal ikke slippe på noget
tidspunkt, før du er kommet til start mappen.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk