MS Windows
briani 27239
Spoolsv.exe optager al CPU kraft...???
Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-01-05 12:04

Hejsa

Min spoolsv.exe optager al min CPU kraft, hvad sker der lige her...??

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Per

Dato : 10-01-05 12:40

"Carsten Jensen" <bevidst.n2e2w2s@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Min spoolsv.exe optager al min CPU kraft, hvad sker der lige her...??
>
> Mvh
> Carsten, Østerbro

Det er vist noget med en printer - har du en masse dokumneter i kø eller
lign., som den ikke kan komme af med?

Mvh. Per!

Fra : Futte

Dato : 10-01-05 14:58

> Det er vist noget med en printer - har du en masse dokumneter i kø eller
> lign., som den ikke kan komme af med?
>
> Mvh. Per!

Det kan også være en trojaner.
Søg på google efter spoolsv, og klik på første link.
Mvh. Ejnar

Fra : Carsten Jensen

Dato : 13-01-05 13:28

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan også være en trojaner.
> Søg på google efter spoolsv, og klik på første link.

Hvordan ved jeg hvad der er hvad..??

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Carsten Jensen

Dato : 13-01-05 13:30

> Det er vist noget med en printer - har du en masse dokumneter i kø eller
> lign., som den ikke kan komme af med?

Jeg har prøvet at stoppe spoolsv, men den starter igen, og så går der et par
min, så bruger den al CPU igen, men det virker til at være den rigtige, men
selvfølgelig ikke sikkert, for når den aflives, så virker min printer
ikke...

Jeg printer på den fra min bærbare også, printeren sidder på den
stationære..

Den bærbare er på via trådløs

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-01-05 14:48

Carsten Jensen wrote:

> Min spoolsv.exe optager al min CPU kraft, hvad sker der lige her...??

Måske hjælper det at tømme spool-mappen. Stop spool-tjenesten(*) og
slet så indholdet af C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS, hvis der da
ellers er noget i mappen selvfølgelig.

(*) Start > Kør: net stop spooler

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 13-01-05 13:34

Hej Thomas

> Måske hjælper det at tømme spool-mappen. Stop spool-tjenesten(*) og
> slet så indholdet af C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS, hvis der da
> ellers er noget i mappen selvfølgelig.
>
> (*) Start > Kør: net stop spooler

Mappen indeholdte to små filer, slettede dem, ved ikke hvad det var for
nogle, men væk er de nu...

Hvis jeg køre den komande, forhindrer der mig så ikke i at printe fra min
bærebare over det trådløs net...??

Printeren sidder på den stationære PC...

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-01-05 20:43

Carsten Jensen skrev:

> Mappen indeholdte to små filer, slettede dem, ved ikke hvad
> det var for nogle, men væk er de nu...

Der skal normalt ikke være filer i den mappe andet end når du
sender noget afsted til print. Filerne bliver automatisk
slettet, når printet er færdig, men hvis printeren f.eks. går i
koks, kan man godt risikere, at filerne ikke bliver slettet og
så går spool-tjenesten ofte amok.

> Hvis jeg køre den komande, forhindrer der mig så ikke i at
> printe fra min bærebare over det trådløs net...??

Jo så længe spool-tjenesten er stoppet. Du kan starte den igen
med kommandoen Start > Kør: net start spooler eller ved blot
at genstarte computeren.

Du bliver bare nødt til at stoppe tjenesten inden du sletter
filerne i C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS, for de er låst så
længe spool-tjenesten kører.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 14-01-05 20:07

Hej Thomas

> [...]
> slettet, når printet er færdig, men hvis printeren f.eks. går i
> koks, kan man godt risikere, at filerne ikke bliver slettet og

Jeg tror det er det der var tilfældet her, får nu er der ikke noget galt, så
de to filer der lå der har skabt noget rod så spool gik amok...

Jeg takker mange gange for svaret og hjælpen...

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-01-05 00:49

Carsten Jensen skrev:

> Jeg tror det er det der var tilfældet her, får nu er der ikke
> noget galt, så de to filer der lå der har skabt noget rod så
> spool gik amok...

Det har sikkert været årsagen ja. Jeg har oplevet det et par
gange eller tre her, da jeg i sin tid havde problemer med et
USB2-indstikskort, som min printer var koblet til.

Printeren kunne finde på at stoppe midt i et print fordi kortet
koksede og det resulterede så i, at spool-tjenesten løb løbsk,
fordi den forsøgte at sende indholdet af WINDOWS\system32\
spool\PRINTERS afsted til printeren. Ikke engang en genstart
hjalp, medmindre man sørgede for, at den mappe blev tømt.

> Jeg takker mange gange for svaret og hjælpen...

Velbekomme.

--
Hilsen
Madsen