MS Windows
briani 27239
Kan man lave en kopi af hardisken i XP
Fra : Peter B

Dato : 10-01-05 09:55

Hej
Jeg har en pc der kører Windows XP pro. Jeg har købt PC´en med system på
og det hele så jeg har ikke orginal cd´er.
Jeg vil gerne lave en kopi af hard disken , så hvis der sker noget med
systemet, at jeg bare kan formatere harddisken og instalere min Backup kopi.

Hvordan gør jeg det på Windows Xp, jeg har cd og dvd brænder i maskinen.

Håber I kan hjælpe

Venlig Hilsen
Peter

Fra : Mads

Dato : 10-01-05 10:18

On Mon, 10 Jan 2005 09:54:34 +0100, Peter B <linuxtux2001@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvordan gør jeg det på Windows Xp, jeg har cd og dvd brænder i maskinen.

Lav en image fil af din Windows f.eks. med programmet Ghost og brænd
den på en skive. Du kan læse her om hvordan.
http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/TotalBackUp.htm

mvh Mads

Fra : Peter B

Dato : 10-01-05 13:26

Mads wrote:

> Lav en image fil af din Windows f.eks. med programmet Ghost og brænd
> den på en skive. Du kan læse her om hvordan.
> http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/TotalBackUp.htm
>
> mvh Mads
Tak skal du have Mads, det prøver jeg.
Venlig hilsen
Peter

Fra : Gunnar

Dato : 10-01-05 14:48

">>Hej

> Lav en image fil af din Windows f.eks. med programmet Ghost og brænd
> den på en skive. Du kan læse her om hvordan.
> http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/TotalBackUp.htm
Hej.
Jeg har købt en extern harddisk og brugt funktionen Sikkerhedskopiering og
kørt det hele der over, det håber jeg også kan bruges i nødstilfælde
er jeg forkert på den?
Gunnar

Fra : Edmund

Dato : 10-01-05 16:07

Gunnar wrote:

> Jeg har købt en extern harddisk og brugt funktionen
> Sikkerhedskopiering og kørt det hele der over, det håber jeg også kan
> bruges i nødstilfælde er jeg forkert på den?

Det kommer jo lidt an på hvordan du har lavet Sikkerhedskopieringen og
hvad / hvordan du ønsker at gendanne.
En almindelig Sikkerhedskopiering hvor du bare har sat hak ud for de
forskellige mapper af på c-drevet, gendanner ikke diverse drivere og
indstillinger.

Mvh Edmund

Fra : Gunnar

Dato : 10-01-05 17:22

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En almindelig Sikkerhedskopiering hvor du bare har sat hak ud for de
> forskellige mapper af på c-drevet, gendanner ikke diverse drivere og
Hej
Jeg har kørt hele dynen over så jeg regner med at driverne er med også.
Der er plads nok på den eksterne, så det er det hele.
Gunnar

Fra : Edmund

Dato : 10-01-05 18:07

Gunnar wrote:

> Jeg har kørt hele dynen over så jeg regner med at driverne er med
> også. Der er plads nok på den eksterne, så det er det hele.

Er det XP pro du har, hvor den efter selve backupen lavede en diskette
til brug ved gendannelse..

Hvis du i programmert Sikkerhedskopiering selv har været inde og krydse
af ud for c-drevet, så skal du nok ikke regne med at det virker, for
det virker i hvert fald ikke i XP home.

Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 10-01-05 18:56

Edmund wrote:

> Hvis du i programmert Sikkerhedskopiering selv har været inde og
> krydse af ud for c-drevet, så skal du nok ikke regne med at det
> virker, for det virker i hvert fald ikke i XP home.

Beklager, når man er inde og sætte kryds ved c-drevet , skal man også gå
lidt længere ned og satte hak ud for "system state" så bliver
regdatabasen også kopieret, og så virker driverne også

Mvh Edmund

Fra : Gunnar

Dato : 11-01-05 09:58

> [...]
> lidt længere ned og satte hak ud for "system state" så bliver regdatabasen
> også kopieret, og så virker driverne også

Jeg har XP pro og har valgt kopier -alle oplysninger fra i denne komputer-
Gunnar