MS Windows
briani 27239
Video spejlvendt og på hovedet...?
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 09-01-05 13:42

Jeg ved ikke om dét her er den rigtige gruppe, men jeg forsøger mig
alligevel...

Når jeg afspiller MPG og nogle andre videoformater, så bliver billedet
spejlvendt og på hovedet... Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg retter
dette problem?

Med venlig hilsen

Kenneth

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-05 13:51

Kenneth Brøgger skrev:

> Når jeg afspiller MPG og nogle andre videoformater, så bliver
> billedet spejlvendt og på hovedet... Er der nogen der kan sige
> mig hvordan jeg retter dette problem?

Det har typisk noget at gøre med installerede codecs, som ikke
burde have været installeret. Har du evt. Nimo Codec Pack eller
lignende installeret?

Hvis du har, så ville jeg afinstallere codec-pakken og hente
programmet AVIcodec, som kan fortælle, hvilket codec man skal
have installeret for at afspille et givent videoklip.
På den måde får du kun installeret de codecs, du har behov for.

AVIcodec, kan hentes her: <http://avicodec.duby.info/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 09-01-05 14:09

> [...]
> have installeret for at afspille et givent videoklip.
> På den måde får du kun installeret de codecs, du har behov for.

Hej Madsen

Tak for dit hurtige svar... Jeg havde det installeret og jeg fjernede det.
Bagefter virkede alt som det burde... Jeg installerede ikke det du foreslog,
da det virkede allerede ved afinstallationen af det andet.. Men tak!

Kenneth

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-05 20:46

Kenneth Brøgger skrev:

> Tak for dit hurtige svar...

Velbekomme.

> Jeg havde det installeret og jeg fjernede det. Bagefter
> virkede alt som det burde...

Ok. De der codecs-pakker er også ofte roden til alt ondt.
I hvert tilfælde, hvis man installerer langt flere codecs end
man har behov for, for de har det med at konflikte med hinanden.

> Jeg installerede ikke det du foreslog, da det virkede allerede
> ved afinstallationen af det andet..

Hvis du på et tidspunkt løber ind i et videoklip, som du enten
ikke kan se, høre lyden på, eller begge dele, så kan jeg anbefale
at installere AVIcodec. Det smarte ved det program er, at du blot
åbner videoen i AVIcodec, som så kan fortælle dig om de anvendte
codecs er installeret på din computer og hvor de kan hentes, hvis
de ikke er.

--
Hilsen
Madsen