MS Windows
briani 27239
Slette emner fra autoplay-listen
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-05 23:43

Hvordan er det nu lige at man sletter emner fra autoplay-listen
i WinXP? Når jeg indsætter en blank CD eller DVD, er der en sær
handler på listen, som jeg gerne vil af med.
Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/autoplay_tegn.gif>.

Jeg var egentlig ret sikker på, at den kunne fjernes med Tweak UI
under My Computer > Autoplay > Handlers, men derinde kan jeg ikke
finde den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 08-01-05 23:51

Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg var egentlig ret sikker på, at den kunne fjernes med Tweak UI
> under My Computer > Autoplay > Handlers, men derinde kan jeg ikke
> finde den.

Kan dette mon hjælpe:

http://windowsxp.mvps.org/autoplayhandlers.htm

Carl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-05 00:28

Carl Drud skrev:

> http://windowsxp.mvps.org/autoplayhandlers.htm

Jeg har længe siddet og rodet rundt i de nøgler, som er vist på
ovenstående side, men kunne ikke finde noget som bare mindede
en smule om den handler, som jeg kan se i listen, og programmet
'Cleanhandlers' viser den tilsyneladende heller ikke:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/cleanhandlers.gif>.

Det er åbenbart noget japansk eller kinesisk halløj, for hvis jeg
går ind i My Computer, højreklikker på brænderen og vælger AutoPlay,
ser det sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/autoplay_kinesisk.gif>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 09-01-05 10:14

Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg har længe siddet og rodet rundt i de nøgler, som er vist på
> ovenstående side, men kunne ikke finde noget som bare mindede
> en smule om den handler, som jeg kan se i listen, og programmet

Den burde jo være under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers\Handlers

> 'Cleanhandlers' viser den tilsyneladende heller ikke:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/cleanhandlers.gif>.

Du kan ikke bruge udelukkelses metoden?

> Det er åbenbart noget japansk eller kinesisk halløj, for hvis jeg
> går ind i My Computer, højreklikker på brænderen og vælger AutoPlay,
> [...]

Ja det ser noget mystisk ud. Mon det er fordi der står "using <need
procvider", at den måske ikke findes i reg. nøglen. Eller rettere hvor
den burde være.

Carl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-01-05 19:05

slet U34CS skrev:

> Jeg hopper lige på - er der evt. nogle der ved hvordan man
> tilføjer et program?

Det kan du gøre med bla. TweakUI eller manuelt med regedit, som
beskrevet her: <http://www.kellys-korner-xp.com/add_burner.htm>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-05 11:42

Carl Drud skrev:

> Du kan ikke bruge udelukkelses metoden?

Der er ikke noget at udelukke, så vidt jeg lige kan se.

> Ja det ser noget mystisk ud. Mon det er fordi der står "using
> <need procvider", at den måske ikke findes i reg. nøglen.
> Eller rettere hvor den burde være.

Det kan være. Jeg vil indtil videre lære at leve med det, for
computeren virker sådan set fint nok. Det er bare træls at se
på, så nu har jeg slået autoplay på blanke CD'er fra, for den
dialogboks bruger jeg alligevel sjældent til noget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jimmy Frederiksen

Dato : 11-01-05 16:36

Jeg hopper lige på - er der evt. nogle der ved hvordan man
tilføjer et program?

Mvh

Jimmy

Fra : N/A