MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
HP15C som ny lommeregner?
Fra : Peter [5260]

Dato : 08-01-05 19:48

Er ikke sikker på, om spørgsmålet passer 100% til gruppen, men kan ikke
finde andre alternativer....

Jeg har en HP15C regnemaskine/lommeregner fra midt-firserne, og ville gerne
have samme slags på min desktop også, isf. Windows indbyggede.
CalcPacRPN fra http://www.systemessentials.com/ er en HP12C, og den duer
ikke (har iøvrigt også et par fejl, grim grafik m.m.).

Har kigget på både download.com og tucows.com, men CalcPacRPN er desværre
det nærmeste, jeg kommer

Hvem har kendskab til en "WinHP15C" ?
Freeware er jo dejligt, men jeg vil gerne betale for shareware/payware m.m.,
hvis produktet er OK..

På forhånd tak

--
-.-:-.-:-.-:-.-
Regards / Mvh

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-01-05 20:02

Peter [5260] wrote:
> Hvem har kendskab til en "WinHP15C" ?
> Freeware er jo dejligt, men jeg vil gerne betale for shareware/payware m.m.,
> hvis produktet er OK..

Jeg kender ikke 15C, men man har kunnet få en desktop-udgave
af 49G. Den kan meget og var til dl. hos HP tidligere. Er der
sikkert endnu. Jeg bruger min "rigtige" lommeregner til større
ting, da det nu engang er meget hurtigere at taste der på ;)

Til småting bruger jeg googles toolbar - den kan faktisk meget
mere end man lige regner med.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-01-05 00:27

Peter [5260] <konner@mazdapc.dk> wrote:

> Hvem har kendskab til en "WinHP15C" ?
> Freeware er jo dejligt, men jeg vil gerne betale for shareware/payware m.m.,
> hvis produktet er OK..

Det vigtigste er vel at den anvender RPN og er "pæn" - dvs ligner en
Hewlett-Packard lommeregner.

Du kan jo kigge på Bill Menees RPN Calc Version 1.3.

: RPN Calc is a 32-Bit Reverse Polish Notation (RPN) calculator applet
: for Windows 95 and Windows NT. It sort of has the look and feel of the
: HP48, so if you're familier with that you should be right at home with
: RPN Calc.

Lige nu fandt jeg den her

http://www.hpcalc.org/details.php?id=3687

Det passer med filstørrelsen på 454.144, det samme som min. I øvrigt ser
det ud til at der ligger en masse andet godt HP stof på sitet.

Han har osse lavet en version 2.0. Den er mere avanceret, men den er
efter min mening ikke så "pæn". Den er Charity-ware.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Lars Holst

Dato : 09-01-05 14:20

"Peter [5260]" <konner@mazdapc.dk> said in

> [...]
> desværre det nærmeste, jeg kommer
>
> Hvem har kendskab til en "WinHP15C" ?
> Freeware er jo dejligt, men jeg vil gerne betale for shareware/payware

Jeg har 12C, EMU48, texas ti 89 og HP 41CX som emulatorer.

Det er en sjov mani at samle på lommeregner emulatorer.
Men alle har jo deres særheder.

Jeg har så bl.a. en HP 15C "in real life" og har selv ledt grundigt efter
en emulator.
Det er ikke lykkedes at finde en.

Du kan i øvrigt læse en del om HP's maskiner her: http://www.hpmuseum.org/

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 16:05

Lars Holst wrote:
> Jeg har så bl.a. en HP 15C "in real life" og har selv ledt grundigt
> efter en emulator.
> Det er ikke lykkedes at finde en.

Jeg fandt denne, men det er vist desværre noget, der koster penge:

http://www.lygea.com/pocket15cdetail.htm

-E.G.

Fra : Peter [5260]

Dato : 09-01-05 16:26

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt denne, men det er vist desværre noget, der koster penge:
>
> http://www.lygea.com/pocket15cdetail.htm
>
> -E.G.

Lygea's er desværre kun til PocketPC/WinCE-systemer

....men ellers tak for hjælpen!

--
-.-:-.-:-.-:-.-

Fra : Lars HT

Dato : 09-01-05 20:56

"Peter [5260]" <konner@mazdapc.dk> wrote in message
> [...]
> det nærmeste, jeg kommer
>
> Hvem har kendskab til en "WinHP15C" ?
> Freeware er jo dejligt, men jeg vil gerne betale for shareware/payware

Ikke en HP, men denne her er god og har omvendt polsk notation (eller
normal, hvis man foretrækker det!
Bruger den selv, og den er god = kan det meste grundlæggende regning:

http://www.calculator.org/download.html

Lars