MS Windows
briani 27239
Slette XP home, hva' så?
Fra : lgrant

Dato : 08-01-05 11:12

Hej.

Har en maskine med preinstalleret XP home (OEM). Har ingen CD med XP home
men det ligger i et directory (\i386). Hvis jeg vil formatere harddisken,
hvad
gør jeg så? Kan jeg "bare" anvende en hvilken som helst XP home, og i givet
fald, hvor skaffer jeg denne? (har lisens key). Kan det lade sig gøre at
lave (brænde)
en XP home CD ud fra dir'et \i386? Maskinen er en Amitech, men vil gerne
undgå
"alt bøvlet"/prisen? med at kontakte dem.

På forhånd tak
lg

Fra : Filip

Dato : 08-01-05 16:52

"lgrant" <lgrant@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undgå
> "alt bøvlet"/prisen? med at kontakte dem.

Hvis du har to drev, kan du bare kopiere \i386 opver på dit d-drev. Derefter
skal du lave en opstartsdiskette, som kan downloades (ved ikke lige hvor).
Derfra kan du boote maskinen op på opstartsdisketten, og så skal du fra dos
køre filen d:\i386\winnt

Så skulle jeg mene at du kan få maskinen op at køre igen.

Filip

Husk at det kan være en god ide at køre fdisk fra disketten inden du
installerer windows.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-01-05 14:37

Din licens key (OEM COA label) skal være klæbet på kabinettet af din
maskine - er den ikke det har du ingen licens...

/MR

Fra : JGD

Dato : 10-01-05 17:21

Hej Michael
Anvender "lige" min egen e-mail.

"Michael Rasmussen" <mr@psdk.dk> skrev i en meddelelse
> Din licens key (OEM COA label) skal være klæbet på kabinettet af din
> maskine - er den ikke det har du ingen licens...
Der sidder skam et pænt klistermærke med licens nummer.

> "Filip" <annonym@get2net.dk> wrote in message

[klip]

> [...]
Har lidt svært ved denne metode da drevene er NTFS.

-hand
JGD
--
---