MS Windows
briani 27239
ny harddisk i d drev
Fra : KLarsen

Dato : 08-01-05 01:08

Jeg vil indstallere en ny hd mere i min comp som drev d.
kan jeg uden videre formattere den i d drevet ?
måske vil jeg også have den delt men jeg er i tvivl om hvoedan jeg gør dette
nemmest.
jeg kører med win xp

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-05 09:08

KLarsen skriver:

> Jeg vil indstallere en ny hd mere i min comp som drev d.

Ja

> kan jeg uden videre formattere den i d drevet ?

"Den i D drevet" ?? Det forstår jeg ikke, hvad du mener.
Smider du den i en XP maskine kan det være at den placerer sig som det
sidste drev i rækkefølgen, men det er vel lige megt. Den skal blot
formateres og er klar til brug

> måske vil jeg også have den delt men jeg er i tvivl om hvoedan jeg gør dette
> nemmest.

Højreklik på drevet og vælg "deling og sikkerhed"

Kalus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-01-05 09:42

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:41DF94DE.9FD9776A@du.kan.finde.den...
> Smider du den i en XP maskine kan det være at den placerer sig som det
> sidste drev i rækkefølgen, men det er vel lige megt.

Kør - DISKMGMT.MSC - højreklik på drevene og vælg "skift drevbogstav og
sti" og tryk på "Rediger" så kan det vælges at en partition eller et
drev skal være drev D (hvis og såfremt der ikke er et andet drev der
hedder D i forvejen, så skal det først have et andet drev-bogstav)
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-05 10:06

"Ivan V. Klattrup" skriver:

> Kør - DISKMGMT.MSC

Eller lev med at det hedder F eller sådan noget

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe