MS Windows
briani 27239
Skærmbillede drejet 180 grader
Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 05-01-05 18:49

Hej NG

Min mor skulle skrive et tysk brev i word. På et tidspunkt skulle hun
skrive et tysk dobbelt s, hvilket vistnok gøres ved at skrive alt + 225.
Min mor mener hun er kommet til at trykket på altgr + 225 eller noget
andet. Resultatet var i hvertfald at skærmbilledet står på hovedet,
altså er drejet 180 grader. Nu vil hun gerne have skærmbilledet tilbage
til normal i gen. Er der nogle der kan hjælpe?
Hun har prøvet at genstarte, hvilket ikke løste problemet. Det er heller
ikke en løsning at vende skærmen rundt .
Masinen køre med Win XP prof.

Hilsen

Thomas

Fra : Jesper

Dato : 05-01-05 19:46

"Thomas Bach Piekut" <piekut@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun har prøvet at genstarte, hvilket ikke løste problemet. Det er heller
> ikke en løsning at vende skærmen rundt .

Hmm, det er muligvis en speciel feature for hendes grafik-kort.

Drej hovedet 180 grader, find ind til skærmindstillingerne (højreklik på
skrivebordet, vælg Egenskaber, herefter fanebladet Indstillinger). Tryk på
Avanceret, og se hvad der gemmer sig.

Held og lykke

Mvh
Jesper

Fra : Anders Lund

Dato : 05-01-05 19:36

Thomas Bach Piekut wrote:
> altså er drejet 180 grader. Nu vil hun gerne have skærmbilledet tilbage
> til normal i gen. Er der nogle der kan hjælpe?

Prøv at kigge i indstillingerne for grafikkortet - lyder som en feature
der. Jeg kan i hvert fald lave tricket med mit grafikkort.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Viktor Andersen

Dato : 05-01-05 19:55

Har I prøvet at trykke AltGr +225 endnu en gang, for så kommer man vel
tilbage igen, da det jo er 360 grader?

Viktor

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 05-01-05 20:43

Thomas Bach Piekut wrote:
> [...]
> Hun har prøvet at genstarte, hvilket ikke løste problemet. Det er
> heller ikke en løsning at vende skærmen rundt .

Kom i tanke om at der har været noget om det i gruppen før så jeg fandt
lige denne her til dig:
http://groups.google.com/groups?q=alt+pil&hl=da&lr=&group=dk.edb.system.ms-windows.*&selm=40cdffa7%240%24167%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=2
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Jakob

Dato : 06-01-05 01:07

In article <1gpxipc.12aqt8y1l7jg34N%piekut@mail.dk>, piekut@mail.dk
says...
> Hej NG
>
> Min mor skulle skrive et tysk brev i word. På et tidspunkt skulle hun
> skrive et tysk dobbelt s,

Så er det hermed bevist at tyske breve, især dem med dobbelt s er yderst
sunhedsskadelige for en almindelig dansk pc.

Det lyder sgu som en god julefrokost det der thomas ;+)

Hygge

Jakob (H K)

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 08-01-05 15:18

Thomas Bach Piekut <piekut@mail.dk> wrote:

Problemet er løst

Det er en feature gafikkortet i maskine har. Den fladskærm der fulgte
med maskine kan drejes så man kan arbejde i både landscape og portrait.
Skærmbilledet vendes ved at trykke alt + piletast.

Tak for hjælpen

Thomas