MS Windows
briani 27239
Floppy/Pendrive-problem
Fra : Inger Buchard

Dato : 05-01-05 16:28

Jeg har tidligere spurgt om hjælp til følgende:
Efer en automatisk opdatering af Windows XP pro kan jeg kun få kontakt med
Pendrive og floppydisk, hvis jeg genstarter PC'en med pendrive hhv.
floppydick i USB-Port/drev. Før opdateringen var der ingen problemer.

Jeg fik følgende råd af Pico:
Er du sikker på at USB er slået til i bios ?

Jeg har nu været inde i det punkt der hedder 'Avanceret biosopsætning' men
ikke der fundet andet interessant end boot-rækkefølgen. Jeg er heller ikke
sikker på, at det er her, jeg skal løse problemet.

Kan I hjælpe en hjælpeløs amatør?

Inger

Fra : Pico

Dato : 06-01-05 00:25

Inger Buchard wrote:
> [...]
> biosopsætning' men ikke der fundet andet interessant end
> boot-rækkefølgen. Jeg er heller ikke sikker på, at det er her, jeg
Nu ved vi ikke hvilke Bios du har ? På denne Pc har jeg AMIBios og der
findes det (så vidt jeg husker) i andet faneblad "Advanced" og så ned
til Chipset Configuration, tryk enter, så får man muligheden for at
enable eller disable USB controlere.
Det er nogenlunde det samme i de fleste bios, det står baare forskellige
steder. Led efter det og prøv de 2 muligheder.
Pico