MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opstartsproblem på ASUS A7V600-X med Win X~
Fra : Grandt

Dato : 04-01-05 17:19

En der har erfaringer med dette:

Efter en ny installation af XP med Sp1, efterfulgt af inst. af div. drivere
til MB og grafik, efterfulgt af SP2 opdatering til XP( har også forsøgt XP
med Sp1 derefter efter SP2 uden drivere imellem). ved reboot efter SP2 inst.
vil maskinen ikke længere end POST. Sort skærm efter POST! og der bliver den
;-((, nogen gange autoreboot 1-2 gange efter POST, til den "hænger" med sort
skærm ... inden SP2 ingen problem (adskellige reboot inden).

Håber der er en der har en idé... vil gerne have de opdateringer der er i
SP2 derfor installationen af denne.

Det der er sat i maskinen er:

Asus A7V600-X bundkort BIOS 1006, Flashet til 1007
Amd Barton 3000+ med fsb 400
1 GB ram Samsung (1x512 PC3200 + 1x512 PC2700) (har forsøgt med kun 512
PC3200)
Asus V9570-TD 128 MB AGPx8 grafikkort
CD-Brænder
DVD-Brænder
Floppy-drev
1x160 GB SATA Maxtor 10 (IKKE RAID) har også forsøgt med 1x80 GB IDE Maxtor
9
PSU 350W Q-tec

Fra : Henning

Dato : 04-01-05 17:40

On Tue, 4 Jan 2005 17:19:29 +0100, "Grandt"
<grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>skærm ... inden SP2 ingen problem (adskellige reboot inden).
>
>Håber der er en der har en idé... vil gerne have de opdateringer der er i

F8 i boot - sidste kendte fungerende menu?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Grandt

Dato : 04-01-05 17:51

> F8 i boot - sidste kendte fungerende menu?

Har prøvet både fejlsikret tilstand og sidste kendte konfiguration der
virker, uden held ;-((

Fra : Grandt

Dato : 04-01-05 18:13

"Grandt" <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har prøvet både fejlsikret tilstand og sidste kendte konfiguration der
> virker, uden held ;-((

Har nu forsøgt nogle gange med F8 og til sidst efter en del reboot kom jeg
ind i windows, men ved ny start den samme sorte skærm efter POST! Hvad kan
jeg gøre for at den ikke hænger inden load af windows? Nu hvor jeg er "inde"
i windows!!!!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-01-05 18:29

Grandt wrote:

> [...]
> problem (adskellige reboot inden).
>
> Håber der er en der har en idé... vil gerne have de opdateringer der
> er i SP2 derfor installationen af denne.

Har du mulighed for at prøve at installere uden sp1, og så bare lægge sp2
ind ? SP1 er ikke nødvendig hvis man har 2'eren.

Smartest er at slipstreame sp2 ind på cd'en, jeg har dog før set det giver
problemer at slipstreame sp2 ind på en cd som allerede indeholder sp1.

Fra : Grandt

Dato : 04-01-05 18:49

Tak for svar..

> Har du mulighed for at prøve at installere uden sp1, og så bare lægge sp2
> ind ? SP1 er ikke nødvendig hvis man har 2'eren.

Jeg er med på at SP1 ikke er nødvendig når SP2 skal i, men kan det være det
der er problemet?

> Smartest er at slipstreame sp2 ind på cd'en, jeg har dog før set det giver
> problemer at slipstreame sp2 ind på en cd som allerede indeholder sp1.

Jeg havde på fornemmelsen at det måske var en løsning... men hvor er der en
brugbar guide? Har ikke prøvet det før!

Nu har jeg rodet lidt rundt i den og prøvet at indstallere et par småting,
og det ser ud til det virker som det skal, kan jeg ikke ændre et eller andet
så jeg slipper for den sorte "velkomst"? evt. opdatere et eller andet? En
der har et link til hvad jeg kan gøre?

Eller er der ikke nogen vej uden om en slipstream?

på forhånd tak

Fra : Grandt

Dato : 05-01-05 19:06

Så fik jeg slipstreamet sp2 ind på en "bar" XP så der ikke skulle være prob
mellem sp1 og sp2. Dette projekt gav desværre ikke et brugbart resultat.
;-(( Efter første genstart efter installation, et par reboot efterfulgt af
sort skærm (som før)...

Hvad nu??? vil det gavne at installere en "bar" XP og efterfølgende
installere SP2 Vil det ikke give samme bedrøvende resultat?

På forhånd tak!