MS Windows
briani 27239
CP: Der er ikke en konto der hedder "Admin~
Fra : :-\)

Dato : 04-01-05 09:22

JEg kører Winamp i XP - Jeg har prøvet at installere en pluin, hvoirefter
den skriver at jeg ikke er logget på med Administratorrettigheder (den
prøver at installere
Winaspi32.dll i mit Windows system!

Hvordan logger jeg på med Administratorrettigheder...
Når jeg logger af og skal til at logge på igen, står der kun mit eget
brugernavn.
Der er ikke en konto der hedder "Administrator"

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : Anders Lund

Dato : 05-01-05 07:35

wrote:
> Hvordan logger jeg på med Administratorrettigheder...
> Når jeg logger af og skal til at logge på igen, står der kun mit eget
> brugernavn.
> Der er ikke en konto der hedder "Administrator"

Tryk CTRL-ALT-DEL 2 gange når du står ved logind skærmen og du vi få
vist den "gamle" login metode. Her skriver du administrator - og hvis du
aldrig har sat et password, skal du ikke angive nogen kode..

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : :-\)

Dato : 05-01-05 13:26

Tak for din hjælp...

Når jeg så er logget på som Adminsitrator: Hvordan tildeler jeg min normale
brugerkonto adm.-rettigheder
(=den jeg plejer at bruge skal logges på som Administrator)

Fra : Anders Lund

Dato : 05-01-05 19:31

wrote:
> Når jeg så er logget på som Adminsitrator: Hvordan tildeler jeg min normale
> brugerkonto adm.-rettigheder

I kontrolpanelet smutter du i bruger konti, klik på din bruger og tryk
på konto type og sæt den til computer administrator. (Jeg har oversat
det så godt som muligt til dansk, da jeg selv kører med englsk Windows).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-05 15:14

Anders Lund wrote:

> vist den "gamle" login metode. Her skriver du administrator - og hvis
> du aldrig har sat et password, skal du ikke angive nogen kode..

Men det er en god idé at tilføje, hvis man sidder på en
internetforbindelse som feks TDC Bredbånd med dynamiske IP-adresser, da
maskinen ellers er åben som en ladeport for omverden.

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 05-01-05 19:33

Jesper G. Poulsen wrote:

> Men det er en god idé at tilføje, hvis man sidder på en
> internetforbindelse som feks TDC Bredbånd med dynamiske IP-adresser, da
> maskinen ellers er åben som en ladeport for omverden.

Ja, jeg fatter heller ikke helt at man kan komme igennem en Windows
installation uden at give administrator et password - men så igen,
opretter man jo bare en bruger med administratorrettigheder uden password...

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-05 12:55

Anders Lund wrote:

> Ja, jeg fatter heller ikke helt at man kan komme igennem en Windows
> installation uden at give administrator et password - men så igen,

Nej, vel - sikkerhed, hvor?

> opretter man jo bare en bruger med administratorrettigheder uden
> password...

Det er altid bedre. Administrator er et standardnavn på en
Windows-maskine og den bør være spærret med et password. IbReneCairo er
ikke et standardnavn og kan derfor sagtens have
administratorrettigheder uden et password - det navn gætter intruders
aldrig alligevel

Jesper G. Poulsen

Fra : :-\)

Dato : 05-01-05 16:29

Ja, problemet er:

For at køre Winamp med plugin skal jeg tilsyneladende have
adm.-rettigheder, når jeg er logget ind...
"Hvorfor? - Det ved jeg ikke"