MS Windows
briani 27239
Fra XP til 2000 ?
Fra : bob

Dato : 04-01-05 09:03

Hvordan formatere jeg min XP og nyinstallere en 2000 ?

pip

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-01-05 10:43

"bob" <1@1.se> skrev i en meddelelse
> Hvordan formatere jeg min XP og nyinstallere en 2000 ?

Ved at boote på Win 2000 CD'en og følge vejledningen på skærmen.
Du kan i forb. med den nye installation vælge at formatterere
din harddisk mv.
--
Peter J

Fra : bob

Dato : 04-01-05 10:58

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Ved at boote på Win 2000 CD'en og følge vejledningen på skærmen.
> Du kan i forb. med den nye installation vælge at formatterere

Giver det ikke problemer at formatere en nyere ver. end
den man vil installere ?

pip

Fra : Gevaldi

Dato : 04-01-05 15:17

bob skriblede:

> Giver det ikke problemer at formatere en nyere ver. end
> den man vil installere ?

Nej, men du skal lige tage i betragtning at din
XP jo godt kan være i Fat32 hvor din 2000
kun kan være i NTFS format.
Har du flere partitioner på din disk, og er de
Fat32 formatteret så kan du ikke umiddelbart
læse disse fra NTFS.

--
/Gevaldi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-05 15:52

Gevaldi skrev:

>Nej, men du skal lige tage i betragtning at din
>XP jo godt kan være i Fat32 hvor din 2000
>kun kan være i NTFS format.

Det er da noget frygteligt vrøvl.

Win 2000 kan da være installeret både på fat16, fat32 eller ntfs.

>Har du flere partitioner på din disk, og er de
>Fat32 formatteret så kan du ikke umiddelbart
>læse disse fra NTFS.

Og installerer man den på et ntfsdrev, så kan man da sagtens læse
en fat32-partition fra den.
--
Knud

Fra : Gevaldi

Dato : 04-01-05 16:27

Knud Gert Ellentoft skriblede:

> Det er da noget frygteligt vrøvl.

Sæ'følig er det det, jeg havde tankerne på NT.

--
/Gevaldi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-05 17:27

Gevaldi skrev:

>Sæ'følig er det det, jeg havde tankerne på NT.

Og den kan så installeres på fat16 og endda lave en
fat16-partition på 4 GB.

Bortset fra det, så er Win 2000 og XP også NT.
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-05 20:29

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Bortset fra det, så er Win 2000 og XP også NT.

Hhv. NT ver. 5 og NT ver. 5.1

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-05 15:24

bob wrote:

> Giver det ikke problemer at formatere en nyere ver. end
> den man vil installere ?

- Ikke forstået...

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-01-05 16:16

bob skriver:

> Giver det ikke problemer at formatere en nyere ver. end
> den man vil installere ?

Formattere = slette alt.
Så nej

Klaus