MS Windows
briani 27239
Dvaletilstand.
Fra : Bente Christensen

Dato : 03-01-05 23:24

Hej.

Da jeg er en lidt urolig sjæl, som hurtigt kan blive optaget af forskelligt
andet end computeren, kunne jeg godt tænke mig, at apparatet tager sig en
blund, til jeg vender tilbage til den.

Jeg har allieret mig med funktionen "dvale" i strømstyringen.

Nu er problemet, at når jeg vil vække computeren, så kan jeg ikke finde
nøglen.

Den eneste knap, der reagerer er afbryderen nede på selve maskinen, men så
begynder computeren at scanne og starte op forfra.

Er det ikke nogen god ide med dvalen?
Hvordan vækker jeg den igen?
Jeg har et tastatur med tolv funktionstaster og intet andet, end de
sædvanlige.

Hilsen Bente C.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 23:52

> [...]
>
> Er det ikke nogen god ide med dvalen?
> Hvordan vækker jeg den igen?
> Jeg har et tastatur med tolv funktionstaster og intet andet, end de

Prøv at bevæge usen eller tryk på space tasten.
Måske er der en slags dvale knap på tastatur eller kabinet du bare skal
trykke på en gang.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : ttoet

Dato : 04-01-05 16:50

Hej Bente,
"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg er en lidt urolig sjæl, som hurtigt kan blive optaget af
forskelligt
> andet end computeren, kunne jeg godt tænke mig, at apparatet tager sig en
> blund, til jeg vender tilbage til den.

Glimrende løsning, bruger den selv og den sparer mig for mange timers
computerstrøm.

> Jeg har allieret mig med funktionen "dvale" i strømstyringen.
>
> Nu er problemet, at når jeg vil vække computeren, så kan jeg ikke finde
> nøglen.

Nu oplyser du ikke noget om hvilket bundkort der er i din maskine, men på
mit Epox bundkort skal jeg ind først ind i bios og angive hvad der skal til
for at vække computeren. Jeg har lavet indstillingen til "any key". Så er
det bare at trykke på en tilfældig tast for at få computeren til at starte.
Du kan også sætte den til "wake on mouse", men jeg synes nu det er lettere
bare at give tastaturet et tryk.

> Er det ikke nogen god ide med dvalen?

Jo, jvf. ovenfor

> Hvordan vækker jeg den igen?

Igen, se ovenfor .

Thoeger

Fra : hpf

Dato : 04-01-05 22:36

Min XP home fungerer sådan at dvaletilstanden kun kan vækkes med
hovedkontakten, men maskinen vender altså tilbage til det program, der
kørte, da dvalen blev aktiveret. Derimod fungere stand by sådan at den
vækkes igen med tastetryk eller musebevægelse.
mvh
hpf